מה קורה כשהלוביסטים של הגז מדברים בשם "איכות האוויר"?

עבודתו של לוביסט מקצוען היא לדעת "לעטוף" את האינטרס הכלכלי של החברות שהוא מייצג, בעטיפה ורודה של "אינטרס ציבורי" – זה בדיוק מה שקרה היום בישיבה של הוועדה לפיקוח על קרן העושר בכנסת. צפו בסמנכ"לית הלובי, מרב דוד, שעלתה לדיון ודאגה לחשוף את האינטרס.
**
חברות הגז נמצאות היום בקרב שמטרתו לבסס את התלות של המשק הישראלי בגז לשנים הבאות, מה שיבוא על חשבון אנרגיה נקייה. בשבוע שעבר החברות הפעילו לחץ במסגרת הדיון בהחלטת הממשלה – על יעד של 30% אנרגיה מתחדשת, ודרשו לא לבטל הקמת תחנות חדשות לייצור חשמל באמצעות גז, דבר שעלול לפגוע קשות בהתפתחות האנרגיה המתחדשת.
היום, המגמה המשיכה בדיון שנפתח בסקירה של נשיא איגוד חברות הגז והנפט, אלוף במיל' איתן דנגוט, ולוביסטים אחרים, שניסו לשכנע את חברי הכנסת כי על חברת החשמל להקדים את הפסקת השימוש בפחם מזהם ולהקדים מעבר לגז טבעי כבר כעת, במקום ב-2025. הנימוק שהביאו הוא פשוט מאוד – גז מזהם פחות מפחם וככל שיעברו מהר יותר לגז, כך ייכנסו מהר יותר מיסים לקרן העושר, שעל הפיקוח עליה מופקדת הוועדה.
עם זאת, השיח הציבורי משתנה כי גם מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, שהשתתף בדיון – פסל את הצעת חברות הגז ואמר שאם החברות מודאגות מקרן העושר, שיפסיקו את תכנוני המס שהן מבצעות וככה שייכנס יותר כסף לקרן העושר. זוהי אמירה חסרת תקדים – לאחר חודשים שאנחנו משתתפים באופן עקבי בדיונים בוועדה לפיקוח על הקרן, היום לא היינו קול בודד בהעלאת הטענה הזו כנגד חברות הגז.
נמשיך לעמוד מול חברות הגז לטובת בריאות הציבור
רוצים לחזק אותנו – הצטרפו עכשיו ללובי 99: https://bit.ly/3mMvUyP

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן