מונופול הגז לשברון: בואו, כאן אין תחרות ולא שומרים על הסביבה

שברון, ענקית הגז והנפט האמריקאית, מגיעה לישראל בתזמון מושלם מבחינתה ובתנאים נוחים. רק אתמול התקפלה הממשלה ואישרה לנובל אנרג׳י להמשיך ולמנוע תחרות – בגלוי ובלי בושה – עד סוף 2021, כך שמחירי הגז יישארו גבוהים. רק שנובל בדרך החוצה, ומי שתהנה מהמצב היא שברון האמריקאית, שרכשה את מניות נובל. שברון היא לא רק חברת ענק, אלא ידועה לשמצה כחברה הפוגעת בסביבה ובבריאות התושבים ברחבי העולם.

התנאים הנוחים לשברון לא מסתיימים במחירי הגז הגבוהים, בישראל גם לא יטרידו את שברון בחקיקה סביבתית נוקשה. רק לפני שלושה חודשים, הודה מינהל התכנון במסמך רשמי, כי ישראל לא מוכנה לאירוע זיהום ים משמעותי, בעקבות הפעילות המוגברת של חברות הגז בחופי הים התיכון.

כנראה ששברון לא הגיעו לכאן סתם, החקיקה בישראל לא מטילה אחריות ברורה במקרה של זיהום ים, אפילו לא על חברת הענק הזו, שהכנסותיה גבוהות מתקציבה של מדינת ישראל. תהיה דליפה באסדת גז? אולי אז יתחילו ללמוד מהכללים הברורים שנקבעו באיחוד האירופי, שקובעים אחריות לחברות האנרגיה באופן חד משמעי, בכל אירוע דליפה ופגיעה בטבע.

המשמעות של דליפה מקידוח גז אינה מסתכמת בתמונות לא סימפטיות, המפורסמות בימים אלו בעיתונים מאירועים סביבתיים בהם מעורבות שברון. אלא, המשמעות היא סיכון של מתקני ההתפלה האחראים על אספקת המים למדינת ישראל.

העניין הוא שהמדינה חייבת לפעול, וההזדמנות לכך היא כעת, לפני אישור לרכישה של שברון את הזכויות במאגרי הגז: החוק מאפשר למדינה להציב תנאים להעברת הזכויות על מאגרי הגז. שברון רוצים ליהנות מהרווחים העצומים של מונופול הגז הישראלי? שיתכבדו, ויעמדו בסטנדרטים הבינלאומיים העדכניים, המטילים באופן ברור כל נזק סביבתי שנגרם מדליפת זיהום לים – על חברות הגז.

מחר יתקיים דיון בנושא בוועדת הפנים והגנת הסביבה. הגיע כדי לקרוא לכנסת לפעול ולהגן על הים התיכון.

עזרו לנו להילחם במונופול הגז ולשמור על משאבי הטבע שלנו. הצטרפו עכשיו ללובי99 https://bityl.co/3O2V

#הוןשלטוןסביבתי

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן