מועצת הגז פועלת בשנה האחרונה ללא נציגי ציבור, בניגוד לחוק

מועצת הגז פועלת בשנה האחרונה ללא נציגי ציבור, בניגוד לחוק. אחרי שהמינוי שלהם מקודם בעצלתיים רק בזכות פנייה שלנו לבית המשפט – עכשיו המדינה לא מתביישת ומבקשת לחייב אותנו בהוצאות משפט.
לפני יותר מחצי שנה פנינו לשרי האוצר והאנרגיה בטענה שמועצת הגז פועלת בשנה האחרונה בהרכב חסר, בלי שני נציגי ציבור כנדרש לפי החוק. למה זה חשוב? כי המועצה הזו מוסמכת לקבל החלטות שמשפיעות על הכיס של כולנו. רק בחודש מרץ האחרון המועצה הודיעה שבכוונתה לתת 350 מיליון ש"ח מכספי הציבור למימון הקמת צינור גז שישמש את תשובה ונובל אנרג'י לייצוא הגז הישראלי למצרים.
הנוכחות של נציגי הציבור במועצת הגז היא קריטית. לא יכול להיות שיחלקו מאות מיליונים לחברות הגז על חשבון הציבור, מבלי שנציגות של הציבור תשב בשולחן מקבלי ההחלטות.
כיוון שלא קיבלנו מענה נאלצנו לפנות לבית המשפט. בעקבות זאת, המדינה הייתה צריכה לפרט מה הסטטוס של אישור נציגי הציבור. כמובן שרק אחרי הפניות שלנו התחילו לקדם מינוי של נציגה אחת, שממתין לאישור הממשלה. המינוי של המועמד/ת הנוסף/ת עדיין מצוי ״בשלבים ראשוניים״.
אבל מינוי של נציג ציבור אחד לא מספיק. לפי החוק, המועצה צריכה להיות מורכבת מ-5 חברים: נציג משרד האוצר, 2 נציגי משרד האנרגיה ו-2 נציגי ציבור. אם ימונה רק נציג ציבור אחד – יהיה רוב לנציגי משרד האנרגיה, שרוצים לפתח כמה שיותר את משק הגז ופחות מתחשבים בשיקולים אחרים, כמו שיקולים סביבתיים.
המדינה לא הסתפקה בעדכון על המינוי וביקשה לדחות את העתירה שלנו על הסף ולחייב אותנו (!) בהוצאות, למרות שמועצת הגז עדיין פועלת בלי נציגי ציבור, בניגוד לחוק. אכן קנטרני מאוד מצידנו לדרוש שגם הציבור ייוצג בקבלת החלטות בשווי מאות מיליונים ועם השלכות סביבתיות נרחבות.
רוצים לסייע לנו? הצטרפו ללובי 99 https://bityl.co/3kNR

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן