מירי רגב חוסמת את נתיבי התחבורה הציבורית

שרת התחבורה מירי רגב גנזה את תכנית ההרחבה של פרויקט "נתיב פלוס" – סימון נתיבי תחבורה ציבורית על נתיב קיים. משבר הקורונה דחף רבים חזרה לרכב הפרטי, מה שכבר משפיע על הפקקים שהולכים ומתארכים. ודווקא עכשיו, כשנדרש מאמץ ממשלתי משותף כדי לאפשר תחבורה ציבורית בטוחה ויעילה, שרת התחבורה פועלת בדיוק בכיוון ההפוך ומחזירה את התחבורה הציבורית אחורה.
לכן פנינו אליה אתמול בדרישה שתחזור בה מהחלטתה לגניזת התוכנית.
לפני כשנה משרד התחבורה התחייב בפנינו בכתב לקדם נתיבי תחבורה ציבורית (וקארפול) על נתיבים קיימים. אך כעת מתברר שמירי רגב החליטה לעצור את הרחבת התוכנית – הרחבה שכבר תוכננה והייתה מוכנה לצאת לדרך.
נראה שהשרה רגב חוששת מתגובות נהגי הרכב הפרטי ומראשי הערים שבקרבתם יסומנו הנתיבים. היא מעדיפה לא לריב איתם – אז היא פוגעת בנוסעי התחבורה הציבורית. נכון, בשנה שעברה כשסומן "נתיב פלוס" בכביש 2 אכן בהתחלה הייתה ביקורת של נהגים, אבל מהר מאוד בוצעו תיקונים והביקורת פסקה, כי המצב השתפר עבור נוסעי התחבורה הציבורית שזמן הנסיעה שלהם התקצר ונוסעי הרכב הפרטי לא נפגעו.
למה סימון נתיב תחבורה ציבורית על נתיב קיים הוא פרויקט נכון? כי זהו הפתרון הכי פשוט לביצוע, זול ומהיר – הנתיבים האלה מוציאים את האוטובוסים מהפקקים ומקצרים את זמן הנסיעה ביחס לרכב הפרטי. כך, מי שמתלבט בין נסיעה בתחבורה ציבורית לבין רכב פרטי, יבחרו באוטובוס אם הוא יעיל ומהיר יותר. רק שכעת נראה שנוסעי התחבורה הציבורית ימשיכו להמתין עוד שנים רבות לסלילה של נתיבים חדשים שיתנו עדיפות לאוטובוסים, ובכך מירי רגב החזירה את המשרד לגישה שכבר ברור לכל אנשי המקצוע בתחום שהיא מיושנת ולא רלוונטית.
ומהו התירוץ של משרד התחבורה לעצירת הפרויקט? לטענתם "נתיב פלוס" מיועד גם לנסיעות קארפול וכעת בקורונה פחות אנשים בוחרים באפשרות הזו. זה כמובן טיעון בעייתי כי משבר הקורונה יסתיים, מתישהו, בעוד שנה או שנתיים, ולאחר מכן תשתית טובה לתחבורה הציבורית ולקארפול תידרש אפילו יותר, כי בלעדיה נעמוד בפקקים גרועים יותר מאי פעם כי מספר כלי הרכב על הכבישים גדל באופן מתמיד.
לא רק זאת, רק אתמול אושרה בקשת משרד התחבורה לאפשר לצופף עוד את האוטובוסים למרות חשש ההדבקה מקורונה. זה בדיוק הזמן המתאים לקצר עבור הנוסעים האלה את זמן הנסיעה, באמצעות סימון "נתיב פלוס".
רוצים לעזור לנו לשכנע את שרת התחבורה לסמן נתיבי תחבורה ציבורית? שתפו והצטרפו עכשיו ללובי99 https://bit.ly/3lXouZw

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן