מי ישלם את מחיר הכשלונות העסקיים של יצחק תשובה?

אם תשובה מתכנן לקחת אותנו שוב ל"תספורת", על הגופים המנהלים לנו את כספי הפנסיות לקחת ממנו את השליטה ב"דלק" כדי שלא יוכל להמשיך בהתנהלותו הכושלת על חשבון הכסף שלנו. חלאס. הכשלונות שלו עלו לנו במספיק ממון, אסור לתת לו יותר שקל.
**
מיליארדים מכספי הפנסיה של כולנו מושקעים ב"קבוצת דלק" שבבעלות הטייקון יצחק תשובה. תשובה עשה לפני מספר חודשים עסקת ענק בסיכון גבוה (כלומר לקח הלוואות ענק לצורך העסקה) ורכש חברת נפט אי שם בים הצפוני. עכשיו כשמחירי הנפט בעולם צוללים, צולל איתם גם שווי המניות ואגרות החוב של "קבוצת דלק".
המספרים הנוכחיים גורמים כעת לשוק ההון לפקפק ביכולתו של הטייקון להחזיר את חובות הענק שלקח על חשבון כספי הציבור. כרגע "קבוצת דלק" עוד טוענת שיש לה יכולת להחזיר את החובות, אך ההערכות בשוק ההון הן שקיים חשש להסדר חוב, או בלשון עממית יותר, "תספורת", בקבוצה.
כלומר, הגופים שמחזיקים בקרנות הפנסיה, בהן החסכונות של כולנו, ינהלו משא ומתן עם תשובה כמה כסף הוא יכול להחזיר ועל כמה כסף יוותרו לו על חשבוננו.
החשש הוא שהאירוע הזה יהפוך לתספורת הגדולה ביותר בתולדות שוק ההון הישראלי.
נזכיר כי ב2012 ויתרו ל"דלק נדל"ן" שבשליטת תשובה על 2.15 מיליארד ₪ מכספי הפנסיות שלנו, אבל השאירו את החברה בבעלותו, מסתבר שרק כדי שב2020 נקבל תספורת גדולה פי כמה שתגרום לנו להתגעגע לימים ההם.
נמאס לכם לממן טייקונים? הצטרפו למאבק שלנו להצלת כספי הפנסיה של הציבור: https://bit.ly/33817Eb

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן