מי ישמור על הכסף שלנו מפני הטייקונים?

הכסף שאתם, ועוד מיליוני אנשים אחרים, מפרישים כל חודש לחשבון הפנסיה, נגיד להראל או הפניקס, הצטבר כבר ל-2.4 טריליון ₪, פי חמש מתקציב המדינה(!), שמושקעים כדי לצבור תשואה. מי שמחליט כיצד הטריליונים האלה יושקעו הם חברי ועדת ההשקעות והם אמורים לשמור שהכסף שלנו לא ישרת את האינטרסים של הטייקונים השולטים בגופי הפנסיה.

בפועל, לטייקונים יש כוח להחליט מי יהיו האנשים שיושבים בוועדה הזאת. עקום? ללא ספק. ולאחר שנים של הצהרות, הממונה על שוק ההון עושה צעד ראשון כדי לפתור את הבעיה, ומפרסם נייר עמדה בו הוא מציע שהמינוי של חברי ועדת ההשקעות יתבצע באמצעות ועדת מינויים בראשות שופט, כך שלבעלי השליטה בגופי הפנסיה לא תהיה השפעה על חברי ועדת ההשקעות. כמו כן, הציע הממונה לקבוע קריטריונים ברורים לרמת המקצועיות של חברי ועדת ההשקעות.

הגשנו התייחסות לנייר העמדה יחד עם ארגון 'צדק פיננסי', במסגרתה ברכנו על הצעד והסברנו שכדי לנתק את השפעת הטייקונים מכספי ציבור, צריך להעניק לוועדת ההשקעות כלים לפיקוח על ניהול ההשקעות. כך, לוועדה צריכה להיות 'המילה האחרונה' בעסקאות הדורשות אישור מיוחד, וחייבים להגביר את השקיפות – כך שהציבור ידע מי החברים בוועדות אלה, מהו הרקע האקדמי והמקצועי שלהם והאם הם נגועים בניגודי עניינים.

ישנם גורמים אינטרסנטים רבים שלא מעוניינים בהשלמת המהלך – אנו נמשיך לפעול ללא הרף להביא לאישור סופי את תיקוני החקיקה הנדרשים לשם הגנה כספי החסכונות של הציבור.

עזרו לשמור על כספי הפנסיות שלכם – הצטרפו ללובי הציבורי https://lobby99.org.il/join


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן