מכירת הפניקס לאבו-דאבי מפקירה את הביטחון הלאומי שייח מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, ה…


מכירת הפניקס לאבו-דאבי מפקירה את הביטחון הלאומי

שייח מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, השליט האיסלמי של אבו-דאבי, רוצה להשתלט על חברת הפניקס הישראלית, ועל 370 מיליארד ש"ח מכספי הציבור הישראלי שתחת ניהולה. כך, יקבל גישה לבטן הרכה של הכלכלה הישראלית – השפעה על החברות הגדולות במשק, כולל חברות ביטחוניות; שליטה בתשתיות; מידע על אנשי צבא; החזקה בחוב של ממשלת ישראל; ועוד.
ממילא מדובר בעסקה עם סיכון גבוה לביטחון הלאומי של מדינת ישראל, ולכך נוספים עוד סיכונים: סיכון שעל כספי הציבור שמנוהלים ע"י הפניקס יוטלו סנקציות בעקבות היחסים שמנהלת ממשלת אבו-דאבי, לפי פרסומים שונים, עם איראן ורוסיה וסיכון שאבו-דאבי תשמש כצינור להלבנת כספי טרור באמצעות מנגנוני ההשקעה של הפניקס.

במסגרת העבודה הנמרצת שלנו לעצירת העסקה המסוכנת הזאת, פנינו לוועדה המייעצת לבחינת היבטי ביטחון לאומי בהשקעות זרות, בראשות הכלכלנית הראשית, ובהשתתפות נציגי משרד הביטחון והאוצר והמועצה לביטחון לאומי. בפנייה פירטנו את מכלול הסיכונים הטמונים בשליטה של אבו-דאבי, מונרכיה איסלמית עם מאפייני משטר בעייתיים, בתאגיד פיננסי משמעותי בעל השפעה נרחבת על המשק הישראלי.

הפניקס מנהלת כספים בהיקף של כ-30% מהתוצר העסקי במשק, ובידיה החזקות מהותיות בכ-30% מהחברות הציבוריות בבורסה, כמו גם מידע רגיש על אזרחי ישראל ובכלל זה על משרתי קבע בצה"ל. כל אלה יעניקו לשליט אבו-דאבי השפעה מהותית על התנהלות החברות במשק, ועל קובעי המדיניות בדרג הפוליטי. אם לפשט את הדברים לשפת היומיום – שכן חדש הגיע לשכונה והוא רוצה לתפוס אותנו ב"מקום רגיש".

העסקה אמנם מוצגת כהמשך ישיר ומתבקש ל'הסכמי אברהם', אך חשוב להדגיש שכספי ההשקעה של אבו-דאבי בכלל לא יזרמו לקופת המדינה אלא למי שמוכר לאבו-דאבי את המניות של הפניקס. עם שום יתרון בעסקה לאזרחי מדינה ישראל ונוכח הסיכונים הרבים העולים ממנה, מדובר בעסקה שאסור לאשרה.

אל תשבו מהצד בזמן שמסכנים ככה את הביטחון שלנו – הצטרפו אלינו https://bit.ly/3KrF5U3




Source

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן