מעודדים השקעות ירוקות בפנסיות

ישראל מצטרפת לשורת מדינות באירופה ומחייבת את גופי הפנסיה לבחון גם את ההתנהלות החברתית והסביבתית של החברות שבהן רוצים להשקיע את הכסף שלנו. אנחנו מברכים על כך, אבל אנחנו כבר למודי ניסיון, וכדי שלא ייעשה שימוש לרעה בהוראות האלה על ידי חברות שרוצות להצטייר 'ירוקות' – דרשנו שגופי הפנסיה יתבססו על מסגרות עבודה שמקובלות ברחבי העולם.

עידוד השקעות שלוקחות בחשבון גם שיקולים חברתיים וסביבתיים זה לא רק הדבר ה״נכון״ לעשות, אלא גם עשוי להשיג לחוסכים לפנסיה תשואה גבוהה יותר בטווח הארוך. לכן, לאחרונה פרסם הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, שמפקח על גופי הפנסיה, טיוטת חוזר שמבקשת מכל גוף פנסיה לקבוע מדיניות השקעה בהתאם לשיקולים חברתיים וסביבתיים.

התחשבות בשיקולים חברתיים וסביבתיים היא מבורכת אבל אנחנו חוששים מניצול ציני של המהלך על-ידי חברות שרוצות שישקיעו בהן. אנחנו חוששים שחברות ינסו למתג את עצמן כיותר סביבתיות כדי למשוך השקעות, גם אם מדובר אך ורק במהלך שיווקי. מי שעשוי להיפגע ממהלכים כאלו יהיו כספי החסכונות של הציבור הרחב. לכן גופי הפנסיה לא צריכים ״להמציא את הגלגל״ אלא עליהם להסתמך על מתודולוגיות בינלאומיות קיימות.

זה הזמן לקדם את המהלך שיאפשר לחוסך לדעת במה הכסף שלו מושקע, מה הוא מממן והאם כספו לא מופנה נגדו. זה רק צריך להיעשות בצורה נכונה. פנינו לרשות שוק ההון בבקשה שגופי הפנסיה יתבססו על מסגרות עבודה בינ״ל, כמו זו של ה-OECD או זו של האו״ם.

גם אתם חושבים שצריך לדאוג לכספי הפנסיה שלנו? הצטרפו אלינו עכשיו https://bityl.co/5nYD

#הוןשלטוןסביבתי

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן