נוכח גל העלאות המחירים הצפוי להגיע בקרוב בשל המלחמה באירופה


נוכח גל העלאות המחירים, הצפוי להגיע בקרוב בשל המלחמה באירופה, והנסיון מהשנים האחרונות של רפורמות שלא הצליחו להוריד את מחירי המזון, כעת נדרשים צעדים שטרם ניסינו – פירוק ענקיות המזון שנוצרו פה בעשרות שנים של מיזוגים ורכישות, והכנסת תחרות אמיתית. אלו חיוניים מאי פעם להתמודדות עם יוקר המחיה העולה.

צוות מנכ"ל משרד האוצר לבחינת הריכוזיות בשוק המזון, שהוקם בעקבות מחאת הצרכנים שהובלנו יחד עם הצינור ושותפים (#מרדהפסטה), מכריז על אימוץ חלק מההמלצות שהצענו לו להורדת מחירי המזון, ומייעד אותן לחוק ההסדרים הקרוב.

הצעות האוצר אינן כוללות עד כה את ההצעה החשובה של פירוק ענקיות המזון, אך גם להצעות שכן הוצגו, צפויים עוד מכשולים בדרך להפיכתן להצעת חוק. אף על פי שההצעות נוגעות ישירות לתחרות בענף המזון, רשות התחרות שאחראית על הגברת התחרות במשק, טרם השמיעה את קולה ביחס אליהן, והיא מסתפקת בהצעת חוק "פרווה" להגבלת יבואנים מקבילים.

יש עוד הרבה לאן להתקדם כדי להביא הצעה משמעותית להפחתת מחירי המזון, אנחנו ממשיכים לעבוד כדי לדחוף את האוצר והממשלה לצעדים אמיצים – הצטרפו ועזרו לנו https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטון

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן