ניצחון על הלוביסטים של חברות המזון: רפורמת הסימון עולה שלב

אנו שמחים לעדכן שלמרות הלחצים הכבדים שהפעילו הלוביסטים של חברות המזון והתאגדות התעשיינים, בזכות המאמץ שלנו, רפורמת המדבקות האדומות עולה לשלב השני. כתוצאה מכך, הציבור הישראלי יתחיל בקרוב ליהנות ממוצרי מזון בריאים יותר.

במשך חודשים ארוכים, הלוביסטים של חברות המזון והתאגדות התעשיינים נאבקו מאחורי הקלעים כדי לדחות או לבטל את ביצוע השלב השני של רפורמת סימון המוצרים ע"י המדבקות האדומות. השלב השני, מחמיר את רף הסימון של הסוכר, הנתרן והשומן במוצרים. עו"ד רחל גור, מנהלת תחום ממשלה ולוביסטית ציבורית, שליוותה את המאבק בוועדת הבריאות של הכנסת, נלחמה מול הלוביסטים של חברות המזון ולבסוף, הצלחנו לבלום את הניסיונות הללו לסיכול הרפורמה. הצלחנו להוציא התחייבות של משרד הבריאות לציבור, מול המצלמות, שהשלב השני ברפורמה לא יידחה.

ואכן הפעימה השנייה נכנסה לתוקף כבר ב1 בינואר. כתוצאה מכך, כפי שקרה בשלב הראשון, חברות המזון צפויות לשפר את הרכב המוצרים כדי להימנע מסימון המזון, ואנו צפויים להתחיל ליהנות בקרוב ממוצרי מזון בריאים יותר.

רפורמת הסימון היא רק ההתחלה. אנחנו ממשיכים לפעול לקידום בריאות הציבור. בימים אלו ממש, אנחנו פועלים מול משרד הבריאות לקידום חקיקה שתגביל פרסום של מזון מזיק, המכוון לילדים ונוער. הפעם, בנוסף ללוביסטים של חברות המזון, אנו צפויים לעמוד גם מול כל תעשיית הפרסום.

רוצים לסייע לנו במאבק בעד מזון בריא יותר? הצטרפו אלינו עכשיו: https://bit.ly/2X7TDyD

#לוביסטיםVSבריאות

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן