סוכר הוא הטבק החדש

כ-40% מבני הנוער מדווחים שהם צורכים שתייה קלה מתוקה מדי יום. כמו כן, מסקרים של משרד הבריאות, עולה שאחוז בני הנוער הסובלים מעודף משקל, עלה מאז שנת 2000 בכ-30%. ולמה לא?! הרי הורגלנו מגיל צעיר על ידי חברות המזון שמשקאות ממותקים זה הכי טעים, רק ששכחו לספר לנו שזה ממש לא בריא. הגיע הזמן להיאבק בלוביסטים של חברות המזון, ולצרף את ישראל למועדון המדינות המפחיתות צריכה של שתייה ממותקת, כדי לדאוג לבריאות הציבור.

מי שכמובן יצאו נגד הרעיון, הן חברות המשקאות הגדולות – קוקה קולה ישראל, טמפו ויפאורה תבורי. המשמעות של הפחתה בצריכה של משקאות קלים היא פגיעה ישירה ברווחיות שלהן, אבל ההפחתה הזו נחשבת כיום כדרך היעילה ביותר להפחתת צריכת סוכר.

שתייה קלה כוללת המון סוכר ותחליפי סוכר, הגורמים לבעיות רפואיות חמורות בטווח הארוך – ביניהן השמנת יתר, סוכרת ומחלות לב. חברות המזון מנסות להרגיע ולהטעות עם מלל שנשמע לא מזיק: ״משקה קל״, ״תוספות טבעיות״ וכדומה. במקביל, הן מנסות לפגוע ברפורמת סימון מזון מזיק (התוויות האדומות). אבל זה לא הולך להם. בשנים האחרונות העולם מתחיל להבין שצריכת יתר של סוכר מהווה למעשה סוג של הרעלה.

נכון להיום, עשרות מדינות בעולם, ביניהן בריטניה, צרפת, מקסיקו וצ׳ילה, קיבלו החלטה להיאבק בצריכת יתר של סוכר, שבסופו של יום עולה למערכת הבריאות הרבה כסף וגורמת להרבה סבל בחברה. המדינות הללו החליטו להטיל ״מס סוכר״ על שתייה מתוקה. למס מטרה כפולה: לעודד שתיית משקאות בריאים יותר, ולייצר מקור הכנסה שיממן עלויות טיפול הולכות וגדלות במחלות הכרוניות הנגרמות מצריכת סוכר – כמו גם בחינוך, שיעודד הרגלים בריאים יותר, ובפרט בקרב נוער ובקרב אוכלוסיות ממעמד סוציו-אקונומי נמוך.

במסגרת הנושא "מאבק בלוביסטים שפוגעים בבריאות שלנו״ שבחרו חברי הלובי, אנחנו מתכוונים לגבש הצעת חוק בכנסת הקרובה, שתטיל ״מס סוכר״ של כמה שקלים על כל ליטר של שתייה קלה (שאינה מים/חלב), ומס קצת יותר גבוה על משקאות עם כמויות סוכר גבוהות במיוחד – אלו שמחויבות לשאת את המדבקות האדומות של מזון מזיק.

רוצים לעזור במאבק למען בריאות הציבור? הצטרפו עכשיו ללובי99 https://bityl.co/3N4A

#לוביסטיםVSבריאות

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן