עד מתי נמשיך לשלם ביוקר על מוצרי הפארם?

בשנתיים האחרונות אנו מלווים מקרוב את הרפורמה בייבוא תמרוקים בוועדות הכנסת ובמסדרונות הממשלה כדי לקדם שיטת ייבוא שתביא להקלה ביוקר המחיה. שיטת יבוא פחות מסורבלת שתאפשר גיוון במוצרים, הגדלת הייבוא המקביל וכמובן כניסה של מתחרים חדשים לשוק הישראלי תוכל לחסוך לכולנו הרבה בסוף החודש. אנחנו פועלים מול משרד הבריאות כדי לוודא שהרפורמה לא תרוקן מתוכן ותעבוד לטובותו של הציבור.

לאחרונה, משרד הבריאות פרסם את התקנות שאמורות ללוות את יישום הרפורמה בייבוא תמרוקים שצפויה להיכנס לתוקף כבר בינואר הקרוב. באותיות הקטנות של התקנות הופתענו לגלות שמשרד הבריאות סוטה מעקרונות הרפורמה וממשיך לסרבל את הליך הייבוא במקום לפשטו. לדוגמה, משרד הבריאות מבקש מנציג היבואן לספק עדכונים שוטפים על כל שינוי הכי מינורי במוצר (כולל סימון ותווית) דבר שכמובן יחסום יבואן מקביל אשר לא מסוגל לספק פרטים כי אין לו קשר ישיר ליצרן.

משרד הבריאות גם דורש מהיבואן להגיש לו יחד עם שלל פרטים אחרים, פירוט לגבי "ריכוז כל אחד מרכיבי התמרוק (הרכב כמותי). הריכוז המדויק של מרכיבים הוא סוד מסחרי, והדרישה לחשוף אותו תגרום לחברות רבות להימנע מלהיכנס לשוק הישראלי. הדרישה הזאת לא תואמת את הרגולציה האירופית שלפיה יבואן נדרש לציין רק את הכמות המקסימלית של כל רכיב, על מנת לא לחשוף את המתכון המדויק, שהוא כאמור סוד מסחרי. וזאת על אף שאחד העקרונות המנחים של הרפורמה בתמרוקים הייתה היצמדות לרגולציה אירופית על מנת להקל על הייבוא.

לרפורמה בתמרוקים יש פוטנציאל ממשי להגברת התחרות בייבוא ולהורדת יוקר המחיה אבל לא בנוסח הנוכחי. לכן הגשנו למשרד התייחסות מפורטת שבה אנו דורשים לשנות את טיוטת התקנות באופן שתיטיב עם הציבור הרחב ולא עם יבואני הענק.
נמשיך לעמוד על המשמר בכדי למנוע את מסמוס הרפורמה שכל כך קריטית להקלה ביוקר המחיה – חזקו אותנו והצטרפו.

רוצים לעזור במאבק על יוקר מחייה? תצטרפו: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןייבוא


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן