עוצרים את הפגיעה בתחרות בשוק הביטוח

מחר (יום ראשון) צפויה לעלות לוועדת שרים לחקיקה, הוועדה שמכריעה את גורלן של הצעות החוק וקובעת איך הקואליציה (שלה יש רוב בכנסת) תצביע בהן, הצעת חוק שנועדה למנוע תחרות בשוק הביטוח.
ההצעה, אותה הגיש ח״כ מיקי זהר, מבקשת לחסום את כניסתן של חברות כרטיסי האשראי לתחום הפצת מוצרי הביטוח, במטרה למנוע תחרות ולהגן על העמלות המופרזות שגובים סוכני הביטוח. מדובר בעמלות של כ-8 מיליארד ש"ח בשנה שכולנו משלמים דרך מחירי הביטוח שלנו.
מנתוני רשות שוק ההון עולה שכ-13% מתשלומי הביטוח שלנו מגיעות לסוכן הביטוח בתור עמלות. לכן לא מפתיע שסוכני הביטוח עושים כל שביכולתם כדי למנוע את כניסתן של חברות כרטיסי האשראי לענף, מהלך שיביא להורדת העמלות, להוזלת מחירי הביטוח ויחסוך לציבור הון עתק.
חברות האשראי שייכנסו לשוק יהיו מחויבות לעבוד עם כל חברות הביטוח בעמלות שוות, בניגוד לסוכני הביטוח, שעובדים רק עם חברות מסוימות כדי למקסם את העמלות שלהם, לפעמים על חשבון ביטוח טוב יותר או מחיר טוב יותר לצרכן.
אנחנו חושבים שדרך הפעולה הזו תביא להוזלה של מחירי הביטוח ותחסוך לציבור הון עתק. מעבר לזה, אנחנו שואפים שהמודל הזה, בו הסוכן הוא יועץ אובייקטיבי, יהפוך לסטנדרט בשוק הביטוח.
פנינו בימים האחרונים לחברי ועדת השרים לחקיקה והסברנו להם את הקשיים הרבים בהצעת החוק. אנחנו עובדים מולם כדי לוודא שיצביעו נגד ההצעה, שתפגע בתחרות בשוק הביטוח.
נמאס לכם לראות איך קבוצות אינטרס משמרות את כוחן על חשבונכם? הצטרפו ללובי הציבורי שדואג לאינטרס של הציבור הרחב: https://bit.ly/99sarim136

תמונה: מתוך כתבה באתר כלכליסט – https://www.calcalist.co.il/…/0,7340,L-3832295,00.html

השימוש בתמונה נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים (יצירות שבעל הזכות בהן אינו ידוע או לא אותר).

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן