פעם שלישית גלידה? התספורת הבאה שאף אחד לא מדבר עליה

תכירו את חברת מפעלים פטרוכימיים בישראל בע״מ.
בעבר מפעל תעשייתי והיום תרגיל פיננסי של דייוויד פדרמן (הבעלים של מכבי ת"א בכדורסל) וחבריו, שמהמרים על מניות חברת בז"ן (בתי זיקוק לנפט) ובתמורה נהנים משכר מפנק. פטרוכימיים נמצאת בדרכה להסדר חוב שלישי עם תספורת על חשבון כספי הפנסיה שלנו.
לפני שנים רבות, החברה לקחה הלוואות עתק של כ-2 מיליארד שקל מכספי הפנסיה שלנו ומהבנקים. את הכסף הזה היא השקיעה במניית בז"ן ומאותו רגע כללי המשחק ידועים: אם מניית בז"ן תעלה – פדרמן ירוויח הון, על כסף שלא שלו. אם מניית בז"ן תרד – אז עושים תספורת וההפסד הוא על חשבון הציבור.
לצערנו, ההימור של פדרמן נכשל פעם אחר פעם, והחברה כבר ביצעה שני הסדרי חוב בשש השנים האחרונות, הראשון ב-2014 והשני ב-2017. וכאילו שזה לא מספיק, ממש עכשיו ניצבת פטרוכימיים לפני הסדר חוב נוסף.
אחרי שמחיר המניה של בז״ן צנח, פטרוכימיים נמצאת במשבר חמור. עליה להחזיר חובות של כ-33 מיליון שקל עד סוף השנה, כשבקופתה יש פחות מ-200 אלף שקל. בנוסף, בשנה הבאה, החברה צריכה להחזיר חוב של עוד 360 מיליון ש"ח ולא נראה שהיא תעמוד בכך. וכל זה מתוך חוב עצום של 1.2 מיליארד שקל לציבור.
זה רק עניין של זמן עד שפטרוכימיים תבקש לעשות תספורת נוספת לציבור ולוותר על חלק מהחובות שלה, ולמרות זאת ההנהלה ממשיכה למשוך משכורות של כמה מיליוני שקלים בשנה. למה לא? כסף של אחרים.
הפנסיות של הציבור הן לא פרה חולבת ונמאס לנו שמתייחסים אליהן כך. בכוונתנו לפנות לקרנות הפנסיה שלנו שהלוו לפטרוכימיים כסף ולדרוש מהם לסרב לכל הסדר שלא כולל את פירוק החברה. בנוסף, בכוונתנו לפנות למפקח על שוק ההון בדרישה לבחון את אופן קבלת
ההחלטות של גופי הפנסיה, שלא ברור למה השקיעו בפטרוכימיים מלכתחילה.
הגיע הזמן להפסיק את השימוש בכספי ציבור לצרכי הימורים של טייקונים.

רוצים לעזור להגן על הפנסיות של הציבור? הצטרפו עכשיו: https://bit.ly/3fN9hH2

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן