צפו בעימות בין סמנכ״לית לובי 99 לנציג חברות הגז

בתכנית הצינור עם גיא לרר לא מפחדים לדבר על חברות הגז, שהרוויחו כבר עשרות מיליארדי שקלים אך עדיין לא שילמו מס על רווחי היתר שלהן. בעקבות ציוץ שלנו בטוויטר על דחיה נוספת בתשלום המס של מאגרי הגז, הוזמנה סמנכ"לית הלובי מרב דוד לאולפן כדי להתעמת עם נציג חברות חברות הגז. צפו.
***
בשנת 2011 החליטה הממשלה להטיל מס מיוחד על מאגרי הגז – מס ששינסקי, אשר משולם על הרווחים החריגים של החברות המרוויחות. המטרה היתה שחלקה של המדינה מרווחי מאגרי הגז יהיה מעל 50 אחוז- כמקובל בעולם. למרות כל ההבטחות והתחזיות שהמס יתחיל להגיע ב2018, רק בסוף שנת 2020 נכנס סכום ראשוני וזניח. המיליארדים שחזו שיגיעו בשלב זה, פשוט לא הגיעו.
המספרים לא מסתדרים, אבל עו"ד יניב שקל, שמייצג את חברות הגז מול רשות המיסים, טען שהסיבה בגללה החברות לא שילמו עדיין מס ששינסקי היא שמחירי הגז ירדו לאחרונה . אנחנו הזכרנו לו ולצופים, שהנתונים שהוא מציג מעוותים את המציאות ושרק לפני מספר חודשים אפילו מנכ"ל משרד האנרגיה טען שקרן העושר ריקה בגלל תכנוני מס. לכן אנחנו דורשים דבר מאוד פשוט. על אוצרות טבע ששייכים לציבור לא צריכה להיות סודיות. היקפי המס, כמו גם הפשרות אליהן מגיעה רשות המיסים עם החברות ביחס לגובה המס שהן ישלמו – צריכים להיות שקופים וגלויים לציבור.

רוצים לסייע לנו להאבק בחברות הגז? הצטרפו עכשיו ללובי 99: https://bit.ly/38O234x

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן