קורונה בתוספת סוכר

דווקא בתקופה בה מעריכים ש-55% מאיתנו עלו במשקל (לפי מחקר של האוניברסיטה העברית), רשתות המזון הגדולות מנסות לחסל את רפורמת סימון המזון המזיק (הסימון האדום)
בימים האחרונים הלוביסטים של חברות המזון פנו למשרד הבריאות בבקשה לדחות את יישום השלב הבא של רפורמת הסימון, שאמור להיכנס לתוקף בינואר 2021 ולהחמיר את רף הסימון לסוכר, נתרן ושומן רווי, מה שיוביל לסימון של יותר מוצרים. הטיעון שלהם: עקב משבר הקורונה והביקוש המוגבר של הציבור לרכישת מזון, הם לא יצליחו לבצע את ההכנות הלוגיסטיות הנדרשות.
אנחנו כמובן לא מאמינים להם. אין כל קשר בין משבר הקורונה לחוסר ההתארגנות של יצרני המזון. ליצרנים היו 3.5 שנים להיערך לשלב השני של הרפורמה, שאושרה בכנסת עוד בדצמבר 2017. עצם הטענה שייצור מוגבר בתקופת הקורונה משבש את עיצוב האריזות למוצרים החדשים שיסומנו גם לא הגיונית, כי המחלקות שאחראיות על עיצוב האריזות לא קשורות למערך הייצור.
מאז שהחלו הדיונים על רפורמת סימון המוצרים ב-2016, חברות המזון מנסות לדחות ולסכל אותה בכל דרך אפשרית. כלפי חוץ הן מצהירות שישתפו פעולה, אך בפועל הן מפעילות לוביסטים ומנסות לנצל כל תירוץ כדי להתחמק מסימון מזון מזיק ובכך לפגוע בבריאות של כולנו.
לשמחתנו, משרד הבריאות הצהיר השבוע כי "לא צפוי שום שינוי בלוחות הזמנים". אבל בנושא כה חשוב אי אפשר להסתפק בהצהרות, ולכן פנינו היום למשרד הבריאות בדרישה שלא יחול כל שינוי במועד יישום השלב השני (קישור למכתב בתגובה הראשונה). מניסיוננו זה לא סוף פסוק, ואנחנו נערכים להילחם בניסיונות של חברות המזון לדחות את יישום הרפורמה.
רוצים לעזור לנו? הצטרפו אלינו וסייעו לנו במאבק על הבריאות של כולנו: https://bit.ly/99sugar135f

 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן