שיטת "הרמזור" של מירי רגב תוקעת את התחבורה הציבורית

בתחקיר המרעיד של "המקור" ברשת 13, בו נחשפה התנהלותה המוטית פוליטית של שרת התחבורה, המנהלת תקציב שנתי של יותר מ-35 מיליארד ₪ מכספי הציבור, היה נראה שמדיניות השרה מתעלמת מאחד האלמנטים החשובים ביותר בתפקידו של המשרד – שיפור התחבורה הציבורית. אנחנו בלובי 99 כאן כדי לשנות את זה, ולכן פועלים להסבת הרשות לתחבורה ציבורית לגוף עצמאי ולקידום רשויות תחבורה מטרופוליניות שיפעלו לטובת האזרחים.
***
התחקיר חשף שפעילים פוליטיים אשר הביאו לשרה רגב קולות רבים בתהליך הפריימריז בליכוד זכו לכינוי ׳יהלום׳, ובקשותיהם נענו – גם אם היו בניגוד לעמדת הדרג המקצועי. ערים בהן שיעור ההצבעה לליכוד היה גבוה זכו לתעדוף על פני ערים עם בעיות תחבורה קשות, כולל מרכז התחבורה הפקוק של גוש דן – העיר תל אביב. וכך, נוצרה רשימה המדרגת ערים לפי צבעים בשיטת ׳רמזור׳ – על פי רמת תרומתה של כל עיר לצרכיה הפוליטיים של רגב. ובנוסף, מיזמים חשובים, כמו התכנית למניעת הקטל בדרכים, עוכבו עד עצירתם, אם לא זכו לכיסוי תקשורתי שמיטיב עם השרה. ההחלטות הבעייתיות, ופרוייקטים שתוקצבו ובוצעו משיקולים פוליטיים ולא מקצועיים, הביאו לנטישתם של מרבית אנשי הדרג המקצועי.
***
ובזמן ששיקולים פוליטיים מקבלים תעדוף באחד המשרדים הגדולים, החשובים והמתוקצבים ביותר ממשרדי הממשלה – הציבור הוא שנפגע. התחבורה הציבורית לא מתפקדת ואף מתדרדרת, הפקקים מחמירים ואיכות החיים שלנו ממשיכה להיפגע. בזמן שמושקע הון פוליטי בפרויקטים בעלי חשיבות נמוכה יותר, השקעה בשירות הציבורי לשיפור תשתיות קריטיות (כמו המטרו, רכבת קלה, מסילות רכבת, רשת אוטובוסים יעילה ונתיבי תחבורה ציבורית) רק פוחתת. תוכנית רוחבית וקריטית להצלת התחבורה הציבורית נותרת כמסמך מגירה, במקום לצאת לפועל ולשפר את חיי כולנו.
***
אנו פועלים מזה תקופה לביצועה של החלטת הממשלה מ-2011(!) להפיכת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לגוף סמך עצמאי שאינו חלק אינטגרלי ממשרד התחבורה בשל ניגודי העניינים המובנים, שהתחקיר רק חיזק והדגיש; וכן לקידום רשויות תחבורה מטרופוליניות שיעבירו את הכח ממשרד התחבורה לשלטון המקומי לפי איזורים.
***
בנוסף, פנינו לוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, בבקשה לבחון לעומק את ממצאי התחקיר ואת התקציבים שחולקו על ידי שרת התחבורה לרשויות המקומיות השונות, וכן, את הפרויקטים שאושרו בניגוד לעמדה המקצועית של המשרד.
***
נמשיך להיאבק למען מנהל תקין ותחבורה ציבורית מתפקדת.
הצטרפו אלינו עוד היום וקחו חלק בארגון החברה האזרחית היחיד שדואג לציבור הרחב

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן