שרי הממשלה: אל תיכנעו למכון התקנים, טפלו ביוקר המחיה

ביום ראשון, שרי האוצר והכלכלה צפויים להיפגש כדי לדון בתוכניות לשיקום הכלכלה אחרי משבר הקורונה. אחת מהצעותינו לממשלה די פשוטה: תתחילו בשחרור הייבוא.

ביולי 2020, השתתפנו בגיבוש רפורמה שנועדה לפשט את הליך הייבוא. הצענו לעבור ממערך של בדיקות מכבידות בנמל ובירוקרטיה מייגעת במכון התקנים, למדיניות הרווחת באירופה וארה"ב – אכיפה בשווקים ובדיקות מדגמיות בחנויות. השינוי יסייע מאוד ליבואנים קטנים, מה שיגביר את התחרות בייבוא ויוריד את המחירים בשוק.

אולם מאז, הרפורמה תקועה. מכון התקנים, שהוא גוף ממשלתי, מפעיל לוביסטים מחברת הלובי החזקה בארץ, כדי להילחם ברפורמה שצפויה להקל את יוקר המחיה שלנו. באמצעות קמפיין תקשורתי ומטעה, הם מנסים להפחיד את הציבור בטענה שההקלות בבדיקות יאפשרו למוצרים פגומים ומסוכנים להיכנס לישראל.

אנחנו נגלה לכם סוד: הרפורמה מסוכנת אך ורק לשורת הרווח של מכון התקנים. המכון מרוויח חלק ניכר מתקציבו מהתשלומים שהוא מקבל עבור בדיקות תקן של מוצרים מיובאים. אם הרפורמה תעבור, הוא צפוי להפסיד כ-150 מיליון ש"ח בשנה, כ-40% מתקציבו, בגלל צמצום כמות הבדיקות.

אז איך בדיוק אפשר להפחית את חסמי הייבוא ולהגביר את התחרות במוצרים המיובאים? כיצד ניתן לנפץ את המונופולים בייבוא ולהוריד את יוקר המחיה בארץ? כל התשובות המלאות – בטור של עו"ד רחל גור, מנהלת תחום ממשלה של הלובי

רוצים לעזור לנו במאבק להפחתת יוקר המחייה? הצטרפו עכשיו ללובי 99: https://bit.ly/2LMTMWk

#הוןשלטוןיבוא

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן