תכירו את ברק רוזן ואסי טוכמאייר – שני טייקוני נדל"ן חדשים


תכירו את ברק רוזן ואסי טוכמאייר – שני טייקוני נדל"ן חדשים, שעומדים בראש פירמידה עסקית שמאפשרת להם לשלוט באמצעות כסף קטן באימפריית נדל"ן בשווי של 43 מיליארד שקל – ומעלה חשש להפרה של חוק הריכוזיות.

רוזן וטוכמאייר הם בעלי השליטה בחברה הציבורית 'ישראל קנדה' שלאחרונה רכשה מעל 22% ממניות חברת האג"ח 'נורסטאר' – בעלת השליטה בחברה הציבורית 'גזית גלוב'. כך, נוצרת לכאורה פירמידה של שלוש שכבות, שאסורה לפי חוק הריכוזיות – שנועד למנוע מצב בו מעטים ישלטו בחברות ציבוריות רבות באמצעות הון מועט, ויוכלו לנצל אותן לטובת האינטרסים הצרים שלהם.

בדיווחים הרשמיים, הודיעו שני החברים שרכישת מניות 'נורסטאר' לא תקנה להם שליטה ולכן הם עומדים בהוראות החוק, אבל בשיחות עם משקיעים ועיתונאים, נאמרים דברים שונים לחלוטין: "באנו להיות מעורבים" – הם אומרים בשיחות עם משקיעים. הובטחה להם "השפעה מהותית" בנוראסטר – מספרים העיתונאים.

פנינו לרשות ניירות ערך ומשרד המשפטים בבקשה לבחון את ההסכמים וההסכמות בין רוזן וטוכמאייר לבין 'נורסטאר' ואת המעמד האמיתי שלהם בחברה, ולנקוט צעדים אם אכן מדובר בהפרה של חוק הריכוזיות. אנו מצפים מהרשויות לעמוד על קיום החוק ולמנוע פירמידות אסורות.

רוצים לעזור לנו למנוע ריכוזיות שתפגע בכספי הפנסיות של הציבור? הצטרפו https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטון


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן