אושר הסדר החוב עם פישמן, הילדים שלו יישארו מולטי מיליונרים בעוד הציבור יקבל כלום בפיתה

רק אתמול נחשפנו לראשונה לפרטי הסדר החוב השערורייתי של הבנקים עם פישמן וילדיו, שאושר לצערנו כבר הבוקר על ידי בית המשפט מאחר וכל הליך הגישור בהסדר החוב התנהל תחת צו איסור פרסום. לאור זאת, אנו שוקדים כעת על הגשת בקשה חריגה לבית המשפט להגיב בהליך בשמו של הציבור שעל חשבונו ניתנה המתנה הזו למשפחת פישמן.
**
בית המשפט אישר הבוקר את הסדר החוב של פישמן וילדיו, כשבמסגרתו, מתוך חוב של 4 מיליארד ש"ח, הציבור יקבל כ-220 מיליון שקלים, בעוד שנכסים בשווי מאות מיליונים יישארו אצל ילדיו ואשתו של פישמן.
האשמים הם הבנקים – פועלים ולאומי, שהינם מחזיקי החוב המרכזיים של פישמן, והסכימו להסדר שמוותר לילדיו ואשתו על מאות מיליוני שקלים אותם הבריח באופן שיטתי במשך שנים רבות, ומשאיר את הציבור עם 95% תספורת.
זהו תקדים מסוכן – גם בהסדרי החוב שנעשו בעבר לנוחי דנקנר ומוטי זיסר, נלקח מהם מרבית רכושם, ואילו פה משאירים את ה"בשר" למשפחה.
מעבר לוויתור על מאות מיליוני השקלים של הציבור, החטא במסרים פה הוא כפול ומכופל: גם שולחים מסר למגזר העסקי ששווה לנהוג ב"שיטת פישמן": לקחת הלוואות, לחתום על ערבויות אישיות, להמר על כספי ציבור ולהפסיד בזמן שמעבירים את כל הנכסים לילדים שיישארו עם הכסף לנצח; וגם שולחים מסר מזעזע לציבור שיש דין אחד לאזרח "הרגיל", אותו ירדפו עד חורמה בשביל חוב של אלפי שקלים, ודין אחר לעשירים מאוד, להם מוותרים על מאות מיליוני שקלים.
הכסף עליו מוותרים הוא הכסף שלנו. שני הבנקים הללו מוחזקים על ידי הציבור דרך כספי הפנסיה שלו.
מלבד העובדה שהציבור לא ידע דבר (בגלל צו איסור הפרסום), אנו טוענים שהבנקים שוויתרו על החוב, לא מייצגים בפועל את קולו של הציבור שמחזיק בהם, אלא להוטים לסיים את הפרשה כדי להיפטר מיחסי הציבור הגרועים המתלווים אליה.
הסיכוי המשפטי אינו גדול, אבל אנו מאמינים בערך הציבורי בעצם הניסיון להשמיע קול זעקה משמעותי, כדי שהבנקים ובית המשפט יבינו שהציבור לא עובר על מחדלים כאלה בשתיקה.
רוצים לעזור לנו להילחם נגד תספורות של הטייקונים? הצטרפו עכשיו ללובי הציבורי: https://bit.ly/30uAgkA

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן