אז איפה תהיו בשנת 2050?

נכון ש-2050 עוד רחוקה מאוד, אבל משבר האקלים כבר כאן ואם אנחנו רוצים להתמודד איתו ושהאוויר שהילדים שלנו ינשמו יהיה נקי יותר – צריך להיערך כבר מעכשיו. היום השתתפנו באירוע ״שולחנות עגולים״ של משרד האנרגיה, שם טענו שצריך להעלות את יעדי ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת ולהפסיק את הסבסוד המסיבי שניתן לדלקים מזהמים.
לפני חודשיים קבעה הממשלה יעד של 30% אנרגיות מתחדשות בשנת 2030. היעד הזה הוא יחסית נמוך בהשוואה בינ״ל ומדינות רבות אימצו יעדים שאפתניים יותר, ביניהן יוון (64%), ספרד (74%) ומרוקו (52%).
לאחרונה משרד האנרגיה ביקש התייחסויות ליעדים לשנת 2050. בתגובתנו טענו שניתן וצריך להציג יעדים שאפתניים הרבה יותר. לפי העבודה של פרויקט NZO, שבו שותפים עשרות מומחים מעולמות תוכן שונים שבשנתיים האחרונות חוקרים את משק האנרגיה, אפשר להגיע ל-100% אנרגיה מתחדשת בשנת 2050. ולא רק שזו משימה אפשרית, הגעה ליעד הזה תוביל לחיסכון של יותר מ-100 מיליארד ש״ח בהשוואה למדיניות הנוכחית.
אבל כדי שלמדינת ישראל יהיה סיכוי לעמוד ביעדים הללו צריך להיגמל מהתלות שלנו בדלקים מזהמים, שפוגע בתמריץ לעבור לאנרגיות מתחדשות. ממחקר שאנחנו עורכים בימים אלו עולה שהסבסוד הזה – שכולל הקמת תחנות כח המונעות בגז, פרישת תשתית הולכת גז ועוד – עומד על יותר ממיליארד ש״ח בשנה וצפוי רק לגדול בשנים הקרובות.
משק האנרגיה בישראל חייב להשתנות לטובת הציבור. נמשיך לעדכן בהתפתחויות וביעדים.
גם אתם חושבים שמדינת ישראל חייבת להיגמל מגז ולעבור לטכנולוגיה של העתיד? הצטרפו עכשיו ללובי 99 http://bit.ly/38zaobb

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן