איך מונעים ממנהלים בחברות ציבוריות לנצל לרעה את כספי הפנסיה שלנו?

איזה אינטרס מייצג מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות שמנסה לסכל את תיקון חוק החברות שמטפל בבעיית 'שלטון המנהלים' בחברות הציבוריות? בטוח לא את צד האזרחים הפשוטים החוסכים לפנסיה, שכספם מושקע באותן החברות. ‪לינור דויטש – Linor Deutsch‬ מסבירה בדיון הראשון בועדת חוקה שנערך השבוע, למה התיקון לחוק לחברות קריטי להגנה על כספי החוסכים:
***
כספי החסכונות של הציבור מושקעים, באמצעות גופי הפנסיה, במניות של חברות ציבוריות שונות, ביניהן, חברות שיש להן בעל שליטה (לרוב מי שמחזיק מעל 50% מהמניות) וגם בשנים האחרונות יותר ויותר חברות ללא בעל שליטה, שמוחזקות על ידי הרבה בעלי מניות מבוזרים.
מאחר וחוק החברות, שנכתב ב-1999 אינו מותאם לשינוי הזה בשוק, המגלם בתוכו חשש שבחברות ללא בעל שליטה ההנהלה תנצל את העובדה שהפיקוח עליה ועל נושאי המשרה הבכירים הופכת לקשה יותר, ותפעל לקדם את טובתם האישית על חשבון בעלי המניות (למשל, ע"י העלאת המשכורות, אישור עסקאות שונות בין נושאי המשרה לחברה, העסקת נושאי משרה מקורבים ועוד), נותר הצורך להתאים את החוק למציאות המשתנה.
השבוע הגיע לועדת החוקה התיקון שמציע משרד המשפטים לחוק, אחרי הליך ארוך שהחל עוד ב-2019, אז הגבנו לראשונה על קור הקורא בנושא. יש לנו המון הערות על תיקון והגשנו לועדה נייר עמדה עב כרס הכולל תיקוני נוסח וכן הצעות נוספות שחסרות בעיננו כדי לחזק את השמירה על כספי החוסכים (לינק בתגובות), אבל בשורה התחתונה אנו חושבים שחשוב שיתוקן החוק, בניגוד לבעלי אינטרסים שנהנים מהעדר הפיקוח ומנסים למנוע את העברת החוק.

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן