אנחנו משלמים בסופר ביוקר. את המיזוג הזה אסור לאשר

אחת הסיבות המרכזיות למחירים הגבוהים בשוק המזון היא שאין בו הרבה תחרות – אחרי תקופה שבה חמש חברות המזון הגדולות רכשו עוד ועוד חברות כדי להשתלט על השוק. כעת גם ענקית הייבוא ׳דיפלומט׳ מאמצת את השיטה ורוצה לרכוש 51% מחברת דורות, מונופול השולט ב-80% משוק מוצרי התיבול הקפואים בישראל. אנחנו פועלים כדי לעצור את המהלך הזה.

דיפלומט היא חברת הייבוא הגדולה בישראל, ששולטת במעל 100 מותגים מובילים כמו סכיני גילוח ג׳ילט, טונה סטארקיסט, קטשופ היינץ, חיתולי פמפרס ועוד. העובדה שמדובר במותגים שנמצאים בכל בית נותנת לה כוח מול רשתות השיווק, והתוצאה היא דחיקה של מתחרים חדשים.

חשש נוסף הוא מהעלאת מחירים. כבר היום השום הקפוא של ״דורות״, שמיוצר בישראל, נמכר ברשת שופרסל ב-11.90 ש"ח וברשת וולמרט שבארה"ב הרחוקה ב-8 ש״ח בלבד. אם רשות התחרות תאשר את המיזוג של דורות ודיפלומט השליטה של דיפלומט תגבר והבעיה רק תחריף.

עד השנה האחרונה מיזוגים בשוק המזון אושרו בלי יותר מדי בעיות, אבל בחודשים האחרונים אנחנו שומעים קולות חדשים מצד רשות התחרות. אנו נערכים להגיש התנגדות למיזוג דיפלומט-דורות, שבו נדרוש מהרשות לבחון את ההשפעה הרחבה של המיזוג על השוק כולו. זה הזמן לשנות מגמה ולאסור על חברות המזון הגדולות לרכוש עוד חברות ולהגדיל את כוחן.

המאבק על יוקר המחיה הוא גם שלכם – הצטרפו אלינו https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןצרכנות


Source

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן