אסור לתת ליצחק תשובה ולשברון לנצח בקרב על הגדלת הייצוא.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram


אסור לתת ליצחק תשובה ולשברון לנצח בקרב על הגדלת הייצוא. ניצחון של חברות הגז משמעותו סכנה ממשית לביטחון האנרגטי של המדינה כבר בעשורים הקרובים.

הסיפור שמספרות לנו חברות הגז על הגז הישראלי מתאר אוצר טבע גדול ואינסופי שמספיק לכל צרכי ישראל, וגם לייצוא, בעתיד הנראה לעין. אנחנו, שאוזננו כבר מכירה את טבע הסיפורים של חברות הגז, בדקנו את המספרים עצמם; מהן התחזיות של חברות הגז, כמה הן מתכוונות להפיק ולמכור, ומהן התחזיות של משרד האנרגיה – כמה המשק הישראלי באמת צריך. שני הצירים האלו עשויים להגיע להתנגשות כבר ב-2038 – ואז ישראל תידרש להשלים את החסר בייבוא של גז נוזלי יקר, נפט או פחם.

אם זה לא מספיק בעייתי לכשעצמו, חברות הגז פועלות כבר עכשיו להגדלה משמעותית של התפוקה כדי לחתום על חוזי ענק למכירת גז לאירופה. הם רוכבים על המלחמה באוקראינה ומשבר האנרגיה שנוצר, מספרים ש"העולם צריך את עזרתנו" ובעצם מנצלים זאת כדי לדחוף להתרה מוחלטת של כל רסן שמגביל את הייצוא.

אז לפני שמנסים לעטות את גלימת הסופרמן שיכול להציל את העולם ממחסור בגז, כדאי לקחת בחשבון שכשבודקים את הנתונים מגלים שישראל, במקרה הטוב, יכולה לספק רק שבריר מצרכי הגז של אירופה. חברות הגז משרתות את בעלי השליטה ובעיקר את יצחק תשובה, קובי מימון והתאגיד שברון, שהם מי שבאמת ירוויחו מהגדלת הייצוא – לא העולם. הציבור הישראלי עשוי להפסיד בגדול כשנמצא את עצמנו, מדינה יצרנית גז, מייבאת גז במחיר גבוה בעשרות מונים.

כבר חודשים ארוכים שאנו פועלים באינטנסיביות מול גורמי הממשלה הרלוונטיים, ומתריעים מפני משבר הגז החמור שחברות הגז מובילות אותנו אליו, אך רבים בממשלה מעדיפים להרכיב "משקפיים ורודות" במקום לוודא את הביטחון האנרגטי שלנו. גורמים בממשלה בונים על כך שבעתיד נתבסס בעיקר על אנרגיות מתחדשות ולא על גז, ושאם כן נצטרך עוד גז אז יחפשו וימצאו עוד מאגרי גז.

אבל אם מפרקים את ה"יהיה בסדר" הישראלי שלנו ומסתכלים לעומק אפשר לראות שישראל מצטיינת דווקא בלפספס את יעדי האנרגיות המתחדשות שלה שוב ושוב, ולכן אי אפשר "לשים את כל הביצים" בסלסלת המתחדשות, וגם ביחס לאפשרויות של חיפוש של מאגרי גז נוספים – מיטב המומחים שהתייעצנו איתם טוענים שהסיכוי למצוא עוד מאגר גז גדול במעמקי הים הוא נמוך, וזה עוד לפני שבכלל דיברנו על הנזק הסביבתי שבקידוחים נוספים.

עזרו לנו לשמור על משאבי הטבע – הצטרפו כחברים/ות בכל סכום לבחירתכם/ן בלובי הציבורי: https://bit.ly/3ccxEBQ

#הוןשלטוןגז


דילוג לתוכן