אפשר להוזיל משמעותית את מחיר החשמל שאנחנו משלמים, אבל יש מי שדואג שהוא לא יירד

חשבונות החשמל שכולנו משלמים היו יכולים לרדת, וכשכולם סגורים בבית ומיליון ישראלים איבדו את פרנסתם – זה היה יכול להקל על הרבה מאוד משפחות. אבל במקום זה, מאות מיליוני שקלים זרמו לכיסים של יצחק תשובה ומונופול הגז.
איך זה קרה? בשנה שעברה חברת החשמל הוציאה מכרז על קניית כמות גדולה מאוד של גז מהמאגרים "תמר" ו"לוויתן" לצורך ייצור החשמל. המאגרים תיאמו ביניהם את המחיר והגישו הצעה זהה.
התוצאה – חברת החשמל בחרה בהצעה של מאגר לוויתן שנשלטת באופן כמעט מלא על ידי חברת 'דלק' של תשובה ו'נובל אנרג'י', לעומת מאגר תמר שבה לדלק ונובל יש שותפות נוספות.
לאחר ההפסד במכרז השותפות הנוספות במאגר תמר הגישו הצעה חדשה לחברת החשמל, נמוכה הרבה יותר, שיכולה הייתה להוריד לכולנו את מחירי החשמל. ככה בגדול היתה אמורה לעבוד התחרות.
אז איפה הבעיה? יצחק תשובה ('דלק') ונובל אנרג'י שכאמור שולטות במאגר לוויתן ושותפות במאגר תמר, פשוט הטילו וטו על העסקה הזו מכיוון שהן מרוויחות יותר כסף מהעסקה במאגר לוויתן.
ההתנהלות הזו של דלק ונובל לתפיסתנו מהווה הפרה חמורה של "מתווה הגז" – מתווה שגם ככה היה מאוד שנוי במחלוקת, אבל גם את מעט ההגבלות שם על החברות, מגבלות שמטרתן להתחיל לייצר תחרות במשק הגז, הן הפרו ומנעו כך מאזרחי ישראל לקבל מחיר גז נמוך יותר.
פנינו למשנה ליועץ המשפטי כדי שיקבע כי מתווה הגז הופר ושאסור לדלק ונובל לתאם את מחירי הגז במאגרים או להטיל וטו על עסקה במאגר תמר. מוזמנים לקרוא את המכתב בתגובה הראשונה.
רוצים לסייע לנו להיאבק על מחיר החשמל לציבור? הצטרפו ללובי 99 https://bit.ly/3c2nxdg

 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן