בדרך לניצחון ציבורי על הטייקון העומד בראש פירמידת IDB אדוארדו אלשטיין

לפני חודש פנינו יחד עם שותפינו בצדק פיננסי לשר המשפטים ודרשנו שיפעל כדי לדאוג שאלשטיין, שעומד בראש פירמידת IDB ובראש פירמידת דסק"ש, יעמוד בהוראות חוק הריכוזיות (סיקור של פנייתנו – https://bit.ly/2ThcYg9). על פי החוק, מותר לבעל שליטה לעמוד בראש פירמידה של שתי חברות בלבד, אבל אלשטיין ששולט בחברת האם דיסקונט השקעות (דסק"ש) ובחברת הבת נכסים ובניין, חשב כנראה שלא יקרה כלום אם הוא לא יקיים את החוק.
החוק קובע שבעל השליטה הוא מי שיש לו מספיק כוח כדי לכוון את הפעילות של התאגיד, ואלשטיין מחזיק גם ב 35% ממניות חברת גב-ים (הוא בעל המניות הגדול ביותר) וגם אחיו הוא יו"ר הדירקטוריון בה, וכל חברי הדירקטוריון מונו על ידו. אנחנו טענו בפנייה לשר המשפטים שמהנתונים עולה שאלשטיין הוא בעל השליטה גם בחברת גב-ים ולכן הוא מפר את הוראות החוק.
שמחנו לשמוע היום שדרישתנו התקבלה ושמשרד המשפטים הזהיר את אלשטיין ושוקל לפנות לבית המשפט כדי שיאלץ אותו למכור את מניות נכסים ובניין בגב ים, כלומר- לצמצם את הפירמידה לשתי שכבות, כנדרש בחוק.
רוצים לעזור לנו להילחם בריכוזיות במשק? הצטרפו עכשיו ללובי 99: https://bit.ly/2R9iD5c

לקריאת המכתב שהגשנו לשר המשפטים: https://bit.ly/36W4Ohm
צדק פיננסי

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן