בדרך לתכנית חסרת תקדים לשיפור התחבורה הציבורית

ועדת הכספים של הכנסת דנה היום בהטלת אגרת גודש בשעות העומס באזור ת"א, שתכנס לתוקף בעוד מספר שנים. לאחר כמעט 5 שעות של דיונים סמנכ"לית הלובי, מרב דוד, הבהירה לחברי הועדה: "יש לנו הזדמנות לקדם תוכנית כוללת לשיפור דרמטי בתחב"צ ולהקלת העומס בכבישים, אך על ועדת הכספים לפקח מקרוב שמשרד התחבורה פועל בכל הכוח ליישום התוכנית".

יחלפו שנים רבות עד להשלמת פרויקטים תחבורתיים גדולים של רכבות ומטרו. היינו היום בדיון, כחלק מפעולותינו בתקופה האחרונה, כדי לוודא שעד להחלת אגרת הגודש שתוטל על נהגים שיכנסו למטרופולין בשעות העומס, יוקצו תקציבים משמעותיים לשיפור התחב"צ, בדגש על פתרונות מיידיים לייעול מערך האוטובוסים. התוכנית אמורה לתת פתרון של תחבורה ציבורית יעילה, נגישה ומהירה לעומס המחמיר בכבישים, לאפשר הגעה בזמן סביר לאזור המרכז ולהוות חלופה סבירה לנסיעה ברכב פרטי.

לכן שמחנו כאשר הדיון נפתח בבקשה של יו"ר הועדה, ח"כ אלכס קושניר, מנציגי משרד התחבורה להציג את תוכניותיהם. תוכניות שכללו בין היתר, הכפלת כמות ותדירות הקווים למרכזי המטרופולינים, הוספת מאות ק"מ של נתיבים ייעודיים לתחב"צ ורכבים רבי תפוסה (קארפול) ושדרוג והקמה של מסופים לשיפור חוויית הנסיעה.

כמו כן, נציג משרד האוצר חידד את הצורך בהטלת האגרה עקב מצב הגודש החמור בישראל, ובת"א בפרט, שעלול אף לפגוע בפריון וברווחה של תושבי המדינה. יש צורך בניהול משאב הדרך, המאוד מוגבל, באמצעות האגרה – שתוטל ברובה על נהגים מאוכלוסייה סוציו-אקונומית בעלי יכולת כלכלית. כך כלל האוכלוסייה (ונוסעי האוטובוסים) על רבדיה השונים, ייהנו מנסיעה נעימה, חלקה ומהירה יותר, עם עזיבתם של הרכבים הפרטים את הכבישים בשעות הפקוקות.

דרשנו שכלל כספי האגרה ינותבו לפתרון תחבורה ציבורית מיידים ולא למימון פרויקטים עתידיים כמו המטרו.

מבטיחים להמשיך להיות נוכחים בדיונים כדי לוודא שהתוכניות השונות יקודמו באופן המיטבי ביותר לטובת האינטרס הציבורי של כולנו.

הצטרפו אלינו והיינו לנו לגב מול מקבלי ההחלטות: https://bit.ly/39PSNgb

#הוןשלטוןתחבצ


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן