בכירי בנק הפועלים לשעבר מציגים: שיא חוצפה חדש


במשך כמעט שני עשורים לקח בנק הפועלים חלק בפרשת העלמות מס שבעקבותיה נדרש לשלם קנס של כמעט מיליארד שקלים. בכירי הבנק באותה תקופה קיבלו בונוסים שמנים, אך במקום להרכין את הראש ולהתבייש במעשיהם ובנזק שגרמו לציבור, הם "בוכים" על כך שהבונוסים שלהם היו יחסית נמוכים – עקב הקנס שהוטל על הבנק. אנחנו לא נעצור עד שיקחו אחריות ויוציאו מכיסם פיצוי הוגן על הנזק האדיר שגרמו לציבור הלקוחות.
**
כבר שנתיים שאנחנו מנהלים מאבק עיקש, בשמו של ד"ר הראל פרימק, בעל מניות בבנק הפועלים, מול בנק הפועלים והסדר הפשרה הבזיוני אליו הגיעו, במסגרתו את הנזק שיצרו בכירי הבנק נשלם אנחנו הציבור. דיונים על גבי דיונים אנחנו נאבקים שלא לאפשר להם להתחמק מתשלום עבור הנזק שנוצר בתקופת כהונתם. לאחר מאבק ארוך, נרשמה הצלחה משמעותית: ביהמ"ש אילץ את הבנק לחזור עם הסדר פשרה חדש במסגרתו גם אותם בכירים לשעבר ישאו באחריות וידרשו בתשלום פיצוי.

למרות שמדובר בהישג תקדימי, בכירי הבנק לא מתייאשים ממלאכת ההתחמקות ומבקשים לשלם רק 2 ורבע מיליון שקלים, זאת בזמן שמשכו לכיסם יותר מ- 75 מיליון ₪ בבונוסים (!) שקיבלו מהבנק בתקופת הפרשה. בתגובה שהגשנו בשבוע שעבר לביהמ"ש, בשמו של ד"ר פרימק, הראנו שהסכום שבכוונת אותם בכירים לשעבר לשלם רחוק מלשקף את הפגיעה שהסבו לבנק. בנוסף, הסברנו שאין לקבל את הטענה שלהם, לפיה הבונוסים שקיבלו היו נמוכים בעקבות ההוצאות הרבות שנגרמו לבנק נוכח התנהלותו הפלילית. הרי הם עצמם היו אמורים למנוע מהבנק להפר את הוראות החוק ובכך היו נחסכות ההוצאות מהבנק ומאיתנו – בעלי המניות בבנק. בנוסף הראנו שיתכן שהשתמשו בכללי החשבונאות באופן יצירתי כדי להגדיל את הבונוסים ששילשלו לכיסם בזמן שעדיין היו בתפקיד.

הבנקים לא יכולים להמשיך בחגיגות על חשבון הציבור – הצטרפו אלינו

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן