במה עוסק משרד התקשורת בזמן מלחמה? רמז, לא רק בעשייה למען הציבור.

משרד התקשורת החליט, שוב, לחלק מתנות, והפעם בהצעת חוק ממשלתית המאריכה את תקופת מתן ההטבות לערוצים הזעירים, ובהם ערוץ 14, ערוץ 9, ערוץ 24 והלא.טי.וי. אנחנו בעד עידוד תחרות בשוק התקשורת, אבל מה שהתחיל כמתן הטבות לערוצים בתחילת דרכם, הפך להארכת ההטבות לשבע שנים וחצי!
כמו כל הצעת חוק ממשלתית, גם הצעת חוק זו הייתה פתוחה לתגובת הציבור, אבל בניגוד למה שנהוג, הציבור קיבל הפעם רק שבוע להגיב לנוסח שלה. כי אין דבר יותר דחוף לעסוק בו בימים אלה ממתן הטבות לבעלי ההון ששולטים בערוצי השידור. פנינו למשרד התקשורת ודרשנו להפסיק את חלוקת ההטבות על חשבון הציבור. אנחנו ממשיכים לפעול נגד הקשרים הפסולים של הון, שלטון, עיתון . חזקו אותנו כדי שנילחם על עיתונות עצמאית וחופשית – https://ow.ly/wyVr50SCWh2
***
ממש בימים אלה, אושרה בוועדת שרים לענייני חקיקה הצעת חוק שמאריכה הטבות שונות שניתנו לפני שש שנים וחצי לערוצי תקשורת זעירים ובהם ערוץ 14, ערוץ 9, ערוץ 24 והלא.טי.וי. ההטבות כוללות למשל פטור מתשלום דמי רישיון לרשות השנייה. ההטבות ניתנו במקור למשך חמש שנים, כדי לעודד כניסת ערוצים חדשים לשוק התקשורת. אבל מאז תוקפן הוארך בשנה וחצי, ועכשיו מבקשים להאריכן שוב, כך שההטבות יינתנו למשך שבע שנים וחצי. נזכיר, כי לפחות חלק מהערוצים נשלטים על-ידי בעלי הון כמו הטייקון יצחק מירשווילי, הבעלים של ערוץ 14, ואיש העסקים אלכסנדר לוין, הבעלים של ערוץ 9.
הצעת החוק פורסמה להערות הציבור רק לפני שבוע, וזה למרות שברור שהקשב הציבורי אינו נתון להצעות מסוג זה בתקופת המלחמה. אנחנו כמובן עמדנו בלוח הזמנים הדחוק, וכתבנו למשרד התקשורת כי הטענה שמדובר בהטבות לערוצים בתחילת הדרך היא טענה חסרת שחר. בעיקר כאשר ערוץ 14 מתמודד על המקום השני בטבלאות המדרוג, כך שהצורך בהמשך ההטבות עבורו מוטל בספק, במקרה הטוב. עוד הזכרנו פסק דין של בית המשפט העליון, שקובע שמתן הטבות לחלק מהערוצים, ולא לאחרים, פוגע בתחרות, החיונית בשוק השידורים.
**
בואו לחזק את הכוח הציבורי של כולנו אל מול חלוקת הטבות שניתנות רק לבעלי הכוח והאינטרסים

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן