בנק הפועלים ובנק דיסקונט החליטו לחלק ליו"רים שלהם עוד חצי מיליון ₪ תוספת לשכר


בנק הפועלים ובנק דיסקונט החליטו לחלק ליו"רים שלהם עוד חצי מיליון ₪ תוספת לשכר ללא שום נימוק מתקבל על הדעת. זה מעניין אותנו כי כל שקל שבכירי הבנקים לוקחים לעצמם ללא הצדקה, יורד מהכיס של בעלי המניות- הציבור, שמחזיק את מניות הבנקים דרך כספי הפנסיות שלו.

אנחנו לא מדברים רק על תוספת פתאומית של מאות אלפי שקלים למשכורת, הבנקים גם בחרו להצמיד את שכר היו"רים למדד המחירים, מה שמקפיץ להם את המשכורת באופן אוטומטי ככל שהמחירים עולים – מנגנון הצמדה שאנחנו הציבור יכולים רק לחלום עליו.

לכבוד מה? לא ברור. מילא זאת הייתה תקופה טובה, אבל רק לאחרונה בנק הפועלים החליט שלא לחלק את הרווחים לבעלי המניות, ובנק דיסקונט אף דרש מבעלי המניות להזרים כסף לבנק.

איך זה מתיישב עם חוק מגבלת שכר הבכירים בבנקים שמגביל את השכר ל-3 מיליון ₪ לשנה אתם שואלים? זה לא. העלאת השכר המבוקשת למר שאול קוברינסקי מדיסקונט למשל חורגת ממגבלת שכר הבכירים הקבועה בחוק. זה הוחלק עם חוות דעת משפטית מפירמת עורכי דין גדולה, על חשבון בעלי המניות.

פנינו לגופי הפנסיה שמחזיקים במניות בנק הפועלים ודיסקונט בדרישה להתנגד להעלאת השכר החצופה של היו"רים. אנחנו מקווים שאלטשולר-שחם, הראל, כלל, והפניקס יראו את טובת ציבור החוסכים ולא את טובת כיסיהם המרופדים של מר ראובן קרופיק ומר שאול קוברינסקי.

שמרו על הפנסיות שלכם, הצטרפו ללובי הציבורי: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןבנקים


Source

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן