האם בעלי האינטרסים יצליחו לתקוע את רפורמת הייבוא?

ועדת הכלכלה של הכנסת תתחיל לדון היום ברפורמת הייבוא במסגרת חוק ההסדרים, שלה פוטנציאל אדיר להקל על יוקר המחייה. כיום מוצרי צריכה בסיסיים עולים בארץ כ-30% יותר מבשאר העולם. אנחנו קוראים לחברי הוועדה ולעומד בראשה ח"כ מיכאל ביטון, לשר הבריאות ניצן הורוביץ ולשרת הכלכלה אורנה ברביבאי לעמוד איתן מול הלחצים שיופעלו.

בשנתיים האחרונות אנחנו מקדמים מול משרדי הממשלה רפורמה מקיפה בתחום הייבוא שתייעל ותוזיל את הייבוא של מוצרי מזון, תמרוקים, מוצרי אלקטרוניקה, מוצרי ילדים, כלי בית ועוד. איך? על ידי מעבר מבדיקות של מכון התקנים להתבססות על הצהרות מהיבואנים, בדומה לקיים באירופה וארה"ב.

במקביל אלינו, הלוביסטים של החברות הגדולות פועלים להחריג מאות מוצרים מהרפורמה הזו. הם לא דואגים לבטיחות או לבריאות שלנו, אלא פועלים לשמר את החסמים לתחרות בשוק הייבוא. לפי המידע שנמצא ברשותנו, רשימת הבקשות להחרגות ארוכה וכוללת מוצרים בסיסיים כמו מזגנים, ברזים, אריחי קרמיקה, תנורים, מדיחי כלים, חיתולים, שטיחים, טמפונים, כסאות בטיחות לרכב ועוד.

המטרה של ענקיות הייבוא ברורה: להשתמש בטיעוני בטיחות כתירוץ לרוקן את הרפורמה מתוכן ולמנוע תחרות שתוריד מחירים. אנחנו נהיה בכל דיוני הוועדה כדי לדאוג שהאינטרס הציבורי יישמר.

רוצים לעזור במאבק נגד יוקר המחייה? הצטרפו אלינו עכשיו: https://bit.ly/3Ab6fXC

#הוןשלטוןיבוא

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן