האם גם חברי הכנסת יסכימו לעבוד בחינם?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

כל חברי הכנסת, בין אם הם בקואליציה או באופוזיציה, מקבלים משכורת על עבודתם. ההיגיון הפשוט הזה איננו פועל ברשויות המקומיות. שם, רק ראש העיר וסגניו, שהם כמובן תמיד בקואליציה, מקבלים שכר. זה נותן לראש העיר כוח עצום: הוא וסגניו היחידים שיכולים להיות מושקעים ב-100% בענייני העיר, כשחברי המועצה – שאמורים לפקח עליהם, לאזן ולאתגר אותם – עושים הכול בהתנדבות, ללא כלים בסיסיים העומדים לרשותם כמו ייעוץ משפטי, וחייבים במקביל גם להתפרנס. זה מעוות את הדמוקרטיה ומהווה כר פורה לשחיתות.

מוזמנים לקרוא את מאמר הדעה של הלוביסטית שלנו, עו"ד ימית ינאי מלול, ב'גלובס' ולגלות איך עובדים הכוחות שמתנגדים למתן גמול לחברי המועצות. תופתעו לגלות, כפי שהופתעו חה"כ דוד אמסלם ואחמד טיבי בעת שהתכוונו להסדיר את הנושא בוועדת הפנים של הכנסת, שהמתנגד הוא לא אחר ממרכז השלטון המקומי – הגוף שמאגד בתוכו את כל העיריות והמועצות המקומיות בישראל. למאמר: http://bit.ly/glo387g

אנחנו בלובי 99 טוענים כי אין סיבה שישראל תהיה חריגה בנושא ולכן פעלנו בכנסת האחרונה לקדם גמול לחברי מועצה לצד חיזוק מעמדם באמצעות סמכויות וכלים, ונמשיך בכך גם בכנסת הבאה.
רוצים לסייע לנו לחזק את הדמוקרטיה ולהיאבק בשחיתות ברשויות המקומיות? הצטרפו אלינו https://bit.ly/367k8Jq

#הוןשלטוןבעיר

דילוג לתוכן