האם הציבור יתחיל לקבל ריבית על יתרות הזכות ולא רק לשלם ריבית על המינוס? הישג ל…


האם הציבור יתחיל לקבל ריבית על יתרות הזכות ולא רק לשלם ריבית על המינוס?

הישג לציבור – לאחר דיונים של 10 שעות בוועדה למיזמים ציבוריים, בהם הובלנו קו בלתי מתפשר לפתיחת שוק הבנקאות לתחרות, בוטל הסעיף שאסר על גופים מתחרים לבנקים לתת לציבור ריבית על יתרות הזכות.
אנו רוצים להודות ליו"ר הוועדה, ח״כ אוהד טל, שראה את האינטרס הציבורי הרחב לנגד עיניו והסכים להסיר מהצעת החוק את הסעיף האנטי תחרותי הזה.

'חוק שירותי התשלום׳ הוא חוק שנועד להגביר את התחרות בשוק הבנקאות, וכעת עם השינוי הראוי בנוסח, יוכל להגשים את מטרתו. כעת חברות שמציעות לציבור להחזיק כספים בארנקים דיגיטליים ולבצע מהם תשלומים יוכלו להציע ללקוחות ריבית על יתרות הזכות בחשבונות.

במהלך הדיונים התעקשנו על עמדתנו, בה תמך גם דרור שטרום (לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים ומי שעמד בראש הוועדה להגברת התחרות במערכת הבנקאות), ובסופם הוועדה למיזמים ציבוריים הביעה את הסכמתה עמנו וקבעה כי יש להסיר את הסעיף שנכלל בנוסח החוק המקורי.
האיסור המדובר עלול היה למנוע את הגברת התחרות בבנקים, שכידוע נמנעים מלשלם ריבית ללקוחות על יתרות הזכות, זאת למרות שהם מרוויחים כ-9 מיליארד שקל בשנה על חשבון כספי העו"ש של הציבור, אותם הם משקיעים בבנק ישראל ללא כל סיכון. בזכות הסרת האיסור, הציבור יוכל לקבל הצעות אטרקטיביות יותר מהגופים המתחרים בבנקים – צעד שצפוי לשפר גם את ההצעות שיקבלו לקוחות הבנקים.

היום ימשיכו חברי הוועדה לדון בנוסח החוק. אנו מחזקים את החלטתם ומקווים שימשיכו להגן על האינטרס של הציבור, שנמאס לו להיות הפראייר של הבנקים.

ואם גם לכם נמאס להיות הפראיירים של הבנקים, הצטרפו אלינו עוד היום:
https://bit.ly/44AxhY9




Source

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן