האם טוסיק של ילדים בברלין שונה, ומדוע צריך להחריג טמפונים, ילקוטים וחיתולים?


אתמול השתתפנו בדיון ועדת הכלכלה שעסק ברפורמה בייבוא לקראת כניסתה לתוקף בעוד שבוע. הרפורמה, אותה סייענו לקדם יחד עם משרד הכלכלה והאוצר, היא חסרת תקדים, ויכולה להוריד מחירים של מוצרים רבים ולעזור במאבק להפחתת יוקר המחייה. אם תיכנס לתוקף *במלואה*, מדובר יהיה בהישג משמעותי לאינטרס הציבורי.

הדיון התקיים בגלל רשימת חריגים ארוכה. למרות ש‏אחד העקרונות החשובים ברפורמה הוא התאמת תקנים ישראלים לתקנים אירופאים ובינ״ל כדי להקל על תהליך היבוא, עדיין ישנם תקנים ישראלים מקוריים שלא עברו תהליך התאמה (104, לפי המידע שהעביר משרד הכלכלה בדיון); וזאת למרות התחייבויות של משרד הכלכלה ב-2016, ושוב במסגרת הרפורמה האחרונה, להתאימם לתקן בינלאומי.

מנהלת תחום הממשלה והלוביסטית הציבורית עו"ד רחל גור, הסבירה בדיון על הצורך המיידי להכניס מוצרי צריכה בסיסיים כדוגמת חיתולים, ילקוטים וטמפונים לרפורמה, ולמעשה להעבירם למסלול המאפשר לייבא אותם על סמך אסדרה בינלאומית. במענה לדבריה, התחייב מנכ"ל משרד הכלכלה, ד"ר רון מלכא, לבטל את התקנים היחודיים שנוצרו בקרב מוצרים רבים, ולאפשר ייבוא חופשי, ללא סרבול בירוקרטי.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, ואנו מקפידים ללוות את הרפורמה על כל שלביה כדי לוודא שאכן תצא לפועל באופן מלא ותביא להקלה ביוקר המחיה בישראל, ותאפשר לציבור הרחב ליהנות ממוצרי צריכה בסיסיים רבים ללא שבירת תוכנית חיסכון.

אנחנו ממשיכים לפעול בנושא וצריכים אתכם איתנו – הצטרפו עכשיו ללובי 99: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןייבוא


Source

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן