האם יקרה לטיטולים, למוצרי היגיינה ולמוצרי מזון מיובא מה שקרה עם האלכוג'ל? עוצרים את עליית המחירים במוצרים מחו"ל

משבר הקורונה מייצר קושי עולמי באספקה יציבה ושוטפת של מוצרים חיונים כמו מוצרי מזון ומוצרי בסיס אחרים. הבעיה הזו עלולה להיות חריפה יותר בישראל כתוצאה מבירוקרטיה מיותרת ומסובכת בתהליכי הייבוא, שהייתה קיימת עוד לפני משבר הקורונה. כל האישורים והבדיקות שנדרשים לצורך ייבוא לארץ מעכבים את הגעת המוצרים למדפים, וכעת עלול להיווצר מחסור במוצרים נוספים, מה שיגרום גם להעלאת מחירים לצרכן.
במסגרת הטיפול שלנו בנושא המונופולים בתחום הייבוא, פנינו לשר הכלכלה כדי שיקל ויפשט את הליכי הייבוא של המוצרים המיובאים לישראל, על מנת שלא ייווצר בהם מחסור. כעת אנחנו שמחים לעדכן שחלק מהדרישות שלנו להפחתת הבירוקרטיה על הייבוא כבר התקבלו: הפחתה בכמות הבדיקות על מזון רגיש; מתן אפשרות לייבוא חומרי ניקיון ב״מסלול מהיר״, בלי בדיקת דגם שמעכבת ומסבכת ועוד.
אנחנו מאמינים שהשינויים הללו יסייעו למנוע את המחסור הצפוי באספקה מחו"ל ושבעקבות זאת מחירם לא יעלה, אבל כמובן שאיננו מסתפקים בכך. אין סיבה שמוצרי צריכה חיוניים נוספים כמו טיטולים, מוצרי היגיינה נשית וג'ל גילוח לא יעברו למסלול המהיר והמקל כמו חומרי הניקוי.
אנחנו ממשיכים להיאבק במונופולים בתחום הייבוא שעושים קופה על חשבוננו. רוצים לעזור לנו במאבק בהעלאות המחירים וביוקר המחיה? הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3ar9fl0

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן