האם עידן עופר יקבל את ים המלח לעוד 40 שנה?

כימיקלים לישראל (כי"ל), שבבעלות הטייקון עידן עופר, מצפצפת על המדינה – מעלימה תמלוגים, מסרבת לשלם מסים על רווחיה וכעת מתברר שלמרות החלטה של בית משפט היא גם מתעקשת לא לשלם חוב של עשרות מיליונים על המים בהם משתמשים המפעלים שלה בים המלח.
הפתרון לכל ההתנהלות הזו, היא החזרת ים המלח לציבור, ושינוי המודל בו הים ניתן בזיכיון לטייקון ל-40 שנה. צפו בסמנכ"לית ״הלובי, מרב דוד, בתחקיר של ״כאן חדשות:

**
,בשנת 2030 יפוג הזיכיון של כי"ל בים המלח אך משרד האוצר שאמור להוביל את ההכנות לתום הזיכיון, לא עשה כלום כבר שנתיים, מאז סיים צוות ממשלתי את עבודתו בנושא. אנחנו פונים השבוע לשר האוצר הנכנס, אביגדור ליברמן, כדי לבקש ממנו לפעול לכך שבתום תקופת הזיכיון ים המלח לא יימסר שוב לטייקון באמצעות זיכיון ושהוא יעשה בו כרצונו.

המודל עליו יוחלט לאחר תום הזיכיון צריך לאפשר לציבור ליהנות מאוצר הטבע ששייך לו. אם זה מהמסים והתמלוגים שהחוק קובע שיש לשלם על הרווחים, ואם זה באמצעות מניעת פגיעה בסביבה הרגישה והייחודית של ים המלח שעשויה להביא לפיתוח וצמיחת התיירות במקום.

אנחנו מקווים ששר האוצר יבין את הדחיפות. 2030 היא מעבר לפינה והזמן משחק לטובתו של עידן עופר, שירצה שמה שהיה הוא שיהיה.

עזרו לנו להחזיר את ים המלח לציבור – הצטרפו ללובי 99 https://bityl.co/7SyU

#הוןשלטוןיםהמלח

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן