הגענו לפאנל של עו"ד שמייצגים את הבנקים וההון הגדול כ-2,500 ש״ח לשעה לפני מע״מ



הגענו לפאנל של עו"ד שמייצגים את הבנקים וההון הגדול כ-2,500 ש״ח לשעה לפני מע״מ, ואמרנו להם שבשביל הכסף הם מחריבים את אמון הציבור במערכת. איך נאמר? הם לא התחברו לדברים שלנו.

הפאנל השני בו השתתפה מנכ"לית המיזם, עו"ד לינור דויטש, בכנס לשכת עורכי הדין עסק ב״אמונאות״, שזה בגדול כל מה שקשור להפרות אמון של נושאי משרה בתאגיד. אנחנו לא בטוחים שמפיקי הכנס יזמינו אותנו שוב לדבר, בינתיים מוזמנים להתרשם מהחוויה ממקור ראשון וגם לצפות בקטע קצר ממה שהיה שם:

***
לינור בחרה לדבר על פרשת אליעזר פישמן – פשיטת הרגל הגדולה בתולדות מדינת ישראל – שמבחינתנו טרם הסתיימה. בימים אלו מתנהלות כמה תביעות נגזרות נגד בעלי התפקיד בבנקים, שהתנהלו בצורה שערורייתית במתן ההלוואות לפישמן ונתנו לו הקלות שאתם בחיים לא תקבלו אם תבקשו הלוואה מהבנק. עכשיו הגיעו התביעות האלו הגיעו להסדרי פשרה מגוחכים של כמה מיליונים בודדים, ללא כל אחריות אישית של איש מנושאי המשרה בבנקים, שאפילו לא נדרשו להחזיר שקל מבונוסים של עשרות מיליונים שהם משכו בשנים ההן.

עורכי הדין של בנק הפועלים, למשל, מבקשים מבית המשפט לקבל את ההסדר, כי הוא אושר ע"י דירקטוריון "אובייקטיבי". הטענה הזו פשוט מגוחכת.

היועצת המשפטית שלנו הגישה התנגדות להסדר הפשרה הזה בשם בעל מניות בבנק, ובמסגרת בדיקה שערכה היא מצאה שלל ניגודי עניינים מטרידים, כמו העובדה שאחד הדירקטורים הנתבעים, חיים סאמט, הוא כיום יו"ר כלל ביטוח, שבמקרה היא בעלת המניות השנייה בגודלה בבנק הפועלים, ובמקרה הוא האצבע שמאשרת לדירקטוריון ״האובייקטיבי״ את שכרם באסיפה הכללית, ובמקרה כלל ביטוח היא אותה חברת ביטוח בה מבוטחים נושאי המשרה שהסכימה לפשרה של 15 מיליון.

מאחר שהייתה הדוברת השנייה בפאנל, מרבית הדוברים הרגישו צורך לתקוף את דבריה, מה שדווקא משמח אותנו כי זה מראה את הכוח וההשפעה שלנו. אם זה לא מספיק אז בקהל ישב עו"ד הצמרת פיני רובין, שמייצג את בנק הפועלים בתביעות הנגזרות של פישמן ושל פרשת העלמות המס בארה"ב – שלא התאפק וצעק הערות ממקום מושבו.

בדיוק בשביל זה הקמנו לובי ציבורי שממומן ב-100% במימון המונים. כדי שנוכל להשמיע את קולו של הציבור בכל מקום, בלי צורך לְרַצּוֹת או להתחנף למוקדי הכח והכסף הגדול. בשביל שנמשיך, נגדל ונתחזק, לא מספיק לייק- צריך להצטרף. עשו זאת בכל סכום לבחירתכם/ן ועזרו לנו לייצג אתכם/ן https://lobby99.org.il/join


 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן