ההסדר המפנק של משפחת פישמן מגיע לבית המשפט העליון

במשך שנים רבות, הטייקון אליעזר פישמן העביר נכסים בשווי מאות מיליוני שקלים לבני משפחתו. לפני 4 שנים פישמן האב הוכרז כפושט רגל וקיבל ״תספורת״ של מיליארדי שקלים על חשבון כספי הפנסיות שלנו. בהמשך נחתם הסדר גישור עם בני משפחתו שלא דרש מהם להחזיר את הנכסים שהועברו להם, ומאפשר להם לקיים אורח חיים שרובנו מכירים רק מהסרטים.

עכשיו ההסדר השערורייתי הזה מגיע להכרעת בית המשפט העליון ואנחנו פנינו לרגולטורית שאמורה לייצג את האינטרס הציבורי בהליך בדרישה להתנגד להסדר הזה, שייצא מהכיס של כולנו. נפגשנו איתה מספר פעמים בחודשים האחרונים ואנחנו מקווים שהיא אכן תשנה את עמדתה.

הערעור שהוגש לבית המשפט העליון יוצא, בין היתר, נגד הפטור הגורף מתביעות עתידיות שניתן לבני המשפחה במסגרת ההסדר. למה הפטור הזה בעייתי? לפני מספר חודשים ניתן פסק דין באנגליה על מבנה חברות שהוקם כדי להבריח נכסים עבור פישמן. בפסק הדין נקבע כי בתו של פישמן זייפה מסמכים והעידה עדות שקר כשנשאלה בנושא. גם אם בעתיד יתגלו עוד מקרים כאלו, הפטור שניתן לבני המשפחה במסגרת ההסדר יחסום את האפשרות לתבוע אותם. זה פשוט בלתי מתקבל על הדעת.

מי שאמורה לייצג את האינטרס הציבורי בהליך הזה היא הממונה על הליכי חדלות פירעון. אלא שעד כה, במקום להתנגד להסדר השערורייתי עם בני משפחת פישמן, היא אפשרה אותו בטענה שהבנקים, שהלוו לפישמן את הכסף, הסכימו להסדר. אבל האינטרסים כאן הפוכים לגמרי – הכסף הזה לא יורד מהמשכורת של מנהלי הבנקים, אלא מהכיס של הציבור, והאינטרס הברור של הבנקים הוא לשים מאחוריהם את הפרשה המביכה הזו, במסגרתה הם הלוו לפישמן מיליארדים בלי בקרה ופישלו.

מי שמשלם את המחיר של פשיטת הרגל הגדולה בתולדות מדינת ישראל זה הציבור הרחב. לכן פנינו לממונה וביקשנו שתתנגד להסדר עם בני משפחת פישמן בשם 99% מהציבור ששם המשפחה שלהם אינו פישמן ודנקנר.

הצטרפו עכשיו ללובי של ה-99% מהציבור שלא זוכים להסדרי חוב מפנקים כאלו: https://bit.ly/3ma3z8H

#הוןשלטון

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן