הון-שלטון-עיתון, המציאות עולה על כל דמיון.

מה קורה בין "העיתון של המדינה" לבנק הגדול במדינה, ואיך כרגיל זה על חשבוננו?
בשבוע שעבר פורסם כי בנק הפועלים, המחזיק 34% מהמניות של ידיעות אחרונות, פתח לנוני מוזס, המו"ל ובעל השליטה בידיעות, קו אשראי של מיליארד ש״ח להימורים במטבע חוץ, כאשר את רוב הכסף הוא כבר הפסיד. זאת, למרות חשש כבד כי מוזס הוא בעצמו פושט רגל ומחזיק חוב אישי לבנק של מעל 200 מיליון ש״ח.
בנק הפועלים הוא כיום בנק בבעלות הציבור כיוון שכספי הפנסיה שלנו מושקעים בו, ולכן חייב לנו דין וחשבון מה הוא עושה עם הכסף.
נוני מוזס מעורב בתיק 2000, בו הוא מואשם כי הציע שוחד באמצעות סיקור אוהד ב״ידיעות אחרונות״.
בתביעה שהגיש דירקטור בידיעות אחרונות נטען כי בנק הפועלים למעשה מסייע לחלץ את מוזס ולחזק את שליטתו בעיתון במשך שנים רבות ואף תומך במימון הגנתו המשפטית על ידי העיתון. נטען גם כי נציג הבנק תמך באפשרות שמוזס ימשיך לנהל את העיתון גם אם יורשע וגם אם ירצה עונש מאסר, ולממן את כל הגנתו המשפטית של מוזס מכספי העיתון.
לאור העובדה שכנראה היה ברור לבנק כי סכומים כאלה לא יחזרו לעולם, מה בדיוק הוא מקבל ממוזס בתמורה עבור הנדיבות הרבה? שליטתו של מוזס בקבוצת התקשורת החזקה במדינה, עם השפעה עצומה על סדר היום הציבורי, כנראה לא חמקה מעיניהם.
כמי שמקדמים את נושא הרפורמה בבנקים כבר מעל 4 שנים, ועוקבים אחר הסיקור שמקבל בנק הפועלים בעיתונים מקבוצת ידיעות, יכולים לומר כי לא הופתענו מהטענות.
נכון להיום, בנק הפועלים ונוני מוזס מסרבים לחשוף מידע על החובות שיש למוזס. אנו שוקדים כעת על פנייה לפיקוח על הבנקים כדי שידרשו הסברים מבנק הפועלים מה לעזאזל קורה שם.
נמאס לכם להיות חיילים במשחקי ההון שלטון עיתון בישראל? הצטרפו עכשיו ללובי הציבורי שנלחם בתופעה: https://bit.ly/99mozes186

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן