החברות שמרוויחות מאוצרות הטבע לא רוצות לשלם מס? צריך לחשוף אותן

לציבור הישראלי הובטחו עשרות מיליארדים בקרן העושר, הקרן אליה ייכנסו המיסים מהרווחים העצומים של מאגרי הגז ומפעלי ים המלח. בפועל, עדיין לא הצטבר בקרן הסכום המינימלי של מיליארד ש״ח, שמעליו יכול תקציב המדינה ליהנות מרווחי הקרן. הצענו היום בכנסת להגביר משמעותית את השקיפות מבחינת תחזיות מיסוי משאבי הטבע – והביצוע.
מאז הוקמה הוועדה לפיקוח על קרן העושר, אנחנו מציגים בפני חברי הכנסת את הפערים העצומים בין התחזיות האסטרונומיות שהוצגו לציבור לבין מציאות העגומה. רק לפני 6 שנים, בזמן הדיונים בכנסת על הקמת הקרן, התחזית היתה כי עד שנת 2022 יצטברו בה 14.2 מיליארד שקלים. לפי התחזית המעודכנת שהציגה רשות המיסים, רק בשנה הבאה ייכנס לקרן המיליארד הראשון, והדרך להכנסות של 14 מיליארד ש״ח עוד ארוכה.
רשות המיסים לא נתנה עדיין הסבר ברור ומספק לפערים העצומים בין התחזיות למציאות, אבל היום הגענו לוועדה עם הצעה שנועדה למנוע אותם בעתיד. ביקשנו שבנק ישראל, שינהל את הקרן, ידווח לציבור על הסכום שאמור להצטבר בקרן, על ההכנסות של הקרן בפועל ועל הפערים בין התחזיות להכנסות, אם יתגלו כאלה בעתיד. מוזמנים לצפות בסרטון קצר של סמנכ״לית הלובי, מרב דוד, היום בוועדה.
יו"ר הוועדה, חה״כ אבי דיכטר, דווקא אהב את הרעיון שלנו להגברת השקיפות על חלקו של הציבור באוצרות הטבע. אנחנו נהיה שם כדי לוודא שההמלצה שלנו אכן מיושמת.
רוצים לסייע לנו להחזיר את אוצרות הטבע לציבור? הצטרפו ללובי 99:

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן