החוצפה עברה כל גבול


החוצפה עברה כל גבול. בחודשים האחרונים המנכ"לים של הבנקים הגדולים פועלים במרץ כדי לפגוע בכספי החסכונות של ילדים בישראל, רבים מהם דווקא הילדים העניים ביותר, וזהו כבר שיא חדש של ציניות.

הם שולחים את הלוביסטים שלהם כדי לסכל הצעת חוק שמטרתה לאפשר לילדים להצליח בכוחות עצמם, ולהתחיל את חייהם הבוגרים עם חיסכון שיאפשר להם ללמוד או לפתוח עסק. ואת כל זה עושים הבנקאים כדי להוסיף עוד כמה מיליונים למיליארדים שהם מרוויחים ממילא.

אנחנו מקדמים יחד עם חברי הכנסת ינון אזולאי ומשה ארבל, הצעת חוק, לפיה כספי תוכנית "חיסכון לכל ילד", כסף שהמדינה משלמת כתוספת לקצבת הילדים שמועברת להורים, יופקדו אך ורק בקופות גמל עם תשואה גבוהה ולא בפיקדונות בנקאיים בריבית אפסית.

כיום ילד שהוריו בחרו להעביר את כספי החיסכון שהמדינה מעניקה לקופת גמל יקבל פי 3 יותר כסף מילד עם פיקדון בנקאי, שאחרי 21 שנה יקבל סכום כסף שבקושי יספיק לשנה של לימודים אקדמיים.

מחקר שנערך גילה שעיקר המפקידים בפיקדון בנקאי אלה שכבות חלשות, כך שלא ניתנת לילדים האלה הזדמנות שווה להצליח.

אבל את מנהלי הבנקים, שיושבים על משכורות מנופחות, זה לא מעניין. אנחנו נהיה מולם בוועדת הכספים, בפגישות עם חברי כנסת ובמסדרונות הממשלה, ונמשיך להסביר את הנזק שגורמים הפיקדונות הבנקאיים לתוכנית "חיסכון לכל לילד".

הצטרפו ועזרו להיאבק בבנקים על עתיד הילדים בישראל https://lobby99.org.il/join


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן