הישג ללובי של הציבור מול חברת הלובי הגדולה בישראל

בחודש שעבר פורסם ש״פוליסי״, חברת הלובי הגדולה בישראל, מייצגת בו זמנית במו״מ על מחיר הגז את חברת החשמל ואת חברת הגז שמולה, שני צדדים עם אינטרסים מנוגדים. לאחר ההתערבות שלנו חברת ״פוליסי״ נדרשה לבחור צד, והיא כבר לא תייצג את חברת הגז ״תמר פטרוליום״.
**
על פי ההסכם של מתווה הגז, בשנה הבאה אפשר יהיה להפחית את מחיר הגז שחברת החשמל משלמת, והצדדים נערכים כבר מעכשיו ומתחמשים בלוביסטים. בצד האחד של המשא ומתן נמצאת חברת החשמל, שרוצה לקנות גז במחיר כמה שיותר נמוך. בצד השני נמצאת ״תמר פטרוליום״, שרוצה למכור גז במחיר כמה שיותר גבוה.
למרות שהאינטרסים שלהן הפוכים לחלוטין, שתיהן היו מיוצגות על ידי אותה חברת לובי, "פוליסי", חברת הלובי הגדולה בישראל.
וכך יצא, שלא רק שחברת החשמל, שהיא חברה ממשלתית, משלמת מיליוני שקלים מהכסף שלנו ללוביסטים כדי שייצגו אותה מול הממשלה – היא גם שוכרת את אותו הלוביסט שמייצג את הצד השני.
**
פנינו לרשות החברות הממשלתיות (קישור למכתב בתגובות) ודרשנו ממנה להבהיר לחברת החשמל שחברת הלובי ״פוליסי״ צריכה לבחור צד – או לייצג את חברת החשמל או את חברות הגז. אי אפשר גם וגם.
גאים לבשר שהבוקר עודכנו שבעקבות פנייתנו נערך בירור בנושא, וכתוצאה מכך ״פוליסי״ הודיעה שהיא תפסיק לייצג את ״תמר פטרוליום״.
הוויתור הזה הוא משמעותי גם נקודתית למאבק על מחיר הגז והחשמל של כולנו, אבל גם מהווה ציון דרך מהותי ותקדים חשוב במאבק ארוך הטווח מול ההתנהלות של הלוביסטים של הטייקונים והחברות הגדולות.
עוד בשנת 2016 העברנו תיקון חוק שמגביל את צעדי הלוביסטים בכנסת ומטיל עליהם סנקציות אם הם יפרו את המגבלות הללו. מאז הלוביסטים האחרים בכנסת לא כ״כ אוהבים אותנו, בלשון המעטה, ואנחנו שמחים להמשיך ולהצדיק את המוניטין.
נמאס לכם לשמוע על לוביסטים וקשרי הון שלטון? עזרו לנו במאבק: https://bit.ly/99Krasny116

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן