הישג נוסף: 150 מוצרים בדרך לירידת מחירים

המאבק שניהלנו בכנסת מול היבואנים הבלעדיים והלוביסטים שלהם עבר שלב נוסף – השבוע פורסמה טיוטת צו חדש, שמציע להפחית את הבדיקות המסורבלות שהיבואנים צריכים לעבור כדי להכניס מוצרים לארץ, בדיקות שעולות אלפי שקלים ומייקרות לנו את המוצרים.

בעוד כחצי שנה 150 מוצרים כמו טמפונים, קונדומים, חיתולים, משקפיים, ילקוטים, שטיחים ועוד יעברו למסלול הייבוא המקל, מה שיחסוך לכולנו לא מעט כסף.

אנו מברכים את שרת הכלכלה ושר האוצר על המהלך ומקווים שהצו החדש אכן יפחית באופן משמעותי את יוקר המחייה עבור ציבור הצרכנים הישראלי, ובמיוחד עבור משפחות צעירות.

לצד הברכות חשוב להזכיר – הצו כרגע עוד לא חתום, אלא רק פורסם להערות ציבור. ליבואנים הבלעדיים ולתעשייה יש אינטרס שכמה שפחות מוצרים יעברו לבדיקות המקלות. בימים אלו הם חוזרים להפעיל לחצים אדירים על מקבלי ההחלטות, כדי לנסות לשנות את נוסח הצו הסופי שיגיע לשולחנה של שרת הכלכלה.

עד לא מזמן הלוביסטים של היבואנים הגדולים טענו שפתיחת השוק לתחרות תסכן את בריאות הציבור, אבל הטענה הזו כבר לא מחזיקה מים. בעקבות הרפורמה בייבוא שסייענו להעביר לפני מספר חודשים בכנסת, מוקם בימים אלו מערך של פקחים שיערכו בדיקות מדגמיות בשווקים ויחד עם מערכת מחשוב חכמה יפעלו לאיתור סחורות "חשודות" – בדיוק כמו שקורה באירופה ובארה"ב. עוד מעט נגלה מה הספין הבא.

הצטרפו וחזקו אותנו במאבק מול היבואנים הבלעדיים: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןיבוא


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן