הלוביסטים של הטייקונים הם המרוויחים הגדולים ממשבר הקורונה

המייסד והלוביסט הראשי של אחת מחברות הלובי הגדולות בארץ מודה בצורה מפורשת במה שאנחנו טוענים כבר שנתיים: הלוביסטים של הטייקונים והחברות הגדולות במשק הצליחו לנצל את המשבר הפוליטי ואת משבר הקורונה ולחלוב אותו לטובת האינטרסים של הלקוחות שלהם, אפילו יותר מאשר בימים של שגרה.

השנתיים האחרונות, שכללו 4 סבבי בחירות ואת משבר הקורונה, היו אמורות להנחית ״מכת מוות״ על הלוביסטים של הטייקונים והחברות הגדולות, כי אין מערכת פוליטית מתפקדת שמולה אפשר לעבוד, אבל במקום זה – הכוח שלהם רק התחזק. הראיון חושף את האופן הציני שבו הלוביסטים המסחריים מנצלים את הכאוס הפוליטי לטובת האינטרסים הכלכליים של מי ששכר אותם.

או בציטוט מדוייק מהראיון עצמו: "באופן פרדוקסלי, דווקא הקורונה פתחה שווקים חדשים, משום שהיא הגבירה את התלות של עסקים בממשלה. יותר גופים וחברות הבינו שיש להם שותף שלא שמו לב אליו: הממשלה".

מול הלוביסטים של הטייקונים והחברות הגדולות עמד לאורך כל תקופת המשבר והקורונה, וניצב גם היום, לובי ציבורי חזק. למדנו את כל השיטות והטריקים שלהם, התמקצענו בלשחק את המשחק שלהם לטובת הציבור הרחב, שאין לו ממון לשכירת לוביסטים.

בתקופת הקורונה עבדנו קשה מאי פעם: הצלחנו למנוע את העלאת דמי הניהול בפנסיה ליוצאים לחל"ת ולמפוטרי הקורונה, הובלנו את ההתנגדות הציבורית למתן מענקי הקורונה להראל ויזל ו'ופוקס', הצלחנו למנוע מהלוביסטים של חברות המזון לנצל את המשבר לדחיית השלב השני של רפורמת המדבקות האדומות ועוד (דוגמאות נוספות בקישור בתגובה הראשונה).

כדי שנוכל להמשיך ולגדול, לשכור לוביסטים נוספים לצד של הציבור, אנחנו צריכים אתכם/ן איתנו – הצטרפו בדמי חברות חודשיים, בכל סכום לבחירתכם, ויחד נוכיח שכסף קטן של רבים יכול לגבור על כסף גדול של מעטים: https://bityl.co/76nN

#הוןשלטון

 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן