המאבק על הפחתת מחיר החשמל לציבור מגיע לרגע האמת

מעלים הילוך. תקופה ארוכה שאנחנו פועלים כדי שהמצב הנוכחי בו חברות הגז פועלות כ"קרטל ברישיון" על חשבוננו ייפסק. כעת שני אירועים חשובים במשק הגז עומדים להתרחש כמעט במקביל, ושניהם עשויים להביא להפחתה במחיר הגז, שלו השפעה דרמטית על חשבון החשמל שכולנו משלמים. אך ירידת המחיר תלויה במידה רבה בהחלטות שתקבל הממשלה בתקופה הקרובה. זה הזמן להפעיל לחץ כדי שהרגולטורים יפעלו בתקיפות רבה יותר להגברת התחרות והורדת מחיר הגז.

בחודש יולי הסכם הגז הידוע לשמצה של חברת החשמל, במסגרתו החברה משלמת כיום את מחיר הגז הגבוה ביותר במשק הישראלי וגבוה משמעותית ביחס למדינות דומות בעולם, ייפתח לדיון מחודש.

במקביל, בימים אלה הממונה על התחרות עומדת לפרסם צו שיקבע את תנאי התחרות בענף הגז בשנים הקרובות. פרסום הצו מגיע בעקבות אירוע יוצא דופן בחומרתו בו השותפה הבכירה במונופול הגז, חברת האנרגיה הבינלאומית שברון, הפרה את חוק התחרות ו"סגרה את הברז" לחברת החשמל, כשסירבה לספק לה גז ממאגר תמר.

אנחנו מצפים שהממונה על התחרות תתערב לטובת הציבור ותכניס תנאים במסגרת הצו שלא יאפשרו יותר את "הקרטל ברישיון" במסגרתו חברות הגז מוכרות במשותף וגובות מחיר מופקע שמגולגל לציבור.

כדי שהאירועים האלה לא יעברו מתחת לרדאר הציבורי ולמרות אי הוודאות הפוליטית, חשוב שהכנסת תהיה חלק מהפיקוח על המתרחש בשוק הגז. אז אחרי שנפגשנו עם כלל הגורמים בממשלה ועם שחקנים במשק הגז, נפגשנו בשבועיים האחרונים גם עם חברי כנסת רבים, מתן כהנא, יעקב מרגי, יואב סגלוביץ, גלעד קריב ומוסי רז, כדי שידעו שמחיר הגז בישראל גבוה מאוד ביחס למדינות דומות ושכעת זו ההזדמנות לפעול למען הציבור ולהוריד את מחיר החשמל.

רוצים לסייע לנו ללחוץ כדי להביא להפחתה במחיר החשמל לציבור? הצטרפו עכשיו ללובי הציבורי https://bit.ly/3fgh56K

#הוןשלטוןגז

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן