המילקי פה יקר אבל מה הקופון שגוזרת שטראוס על חשבוננו? ייתכן שבקרוב נדע.

חמש חברות המזון הגדולות שולטות במדפי רשתות השיווק ומוכרות לנו את המותגים שלהן במחירים יקרים בהרבה מהעולם. אחת ההצעות שדחפנו בעקבות #מרדהפסטה היא חשיפת הרווחיות של שחקני הענק בענף המזון, מתוך הנחה שהפרסום הזה יפעיל לחץ על החברות להורדת מחירי המזון המופקעים.

ח"כ ולדימיר בליאק  מוביל את הצעת החוק לחשיפת דו"חות כספיים של מונופולים, בעקבות נסיונות חברות המזון הגדולות להעלות מחירים – ואתמול הצליח להעביר אותה בוועדת השרים לחקיקה – מדובר בהצעה תקדימית שתחשוף את הרווחיות של מונופולים גם אם הם חברות פרטיות, ולכן זו הצלחה מאוד לא מובנת מאליה. ההצעה הזו היא 1 מ-4 הצעדים המרכזיים שהצענו בתכנית שלנו למשרד האוצר להפחתת הריכוזיות בשוק המזון והיא עברה בין היתר בזכות הלחץ הציבורי שיצר מרד הפסטה שהובלנו.

למה זה חשוב? חשיפת הרווחיות של מונופולים ושקיפות על הדו"חות הכספיים של מי שמחזיקים בנתחי שוק ענקיים, שולטים במדפי רשתות השיווק ומשמרים כך את מחירי המזון (ומוצרים נוספים) בשמיים, היא כלי רב עוצמה למאבק ביוקר המחייה והיא גם תמריץ חשוב לרשות התחרות להכריז על מונופולים – מהלך שהיא נמנעת ממנו בכל השנים האחרונות.

השבוע ההצעה צפויה להגיע לקריאה טרומית במליאת הכנסת, ותהיו בטוחים שכל המונופולים בישראל, לא רק בשוק המזון, יפעילו לחצים עצומים כדי לנסות לסכל אותה. אנחנו קוראים לחברי הכנסת מכל הסיעות להצביע בעד ההצעה כדי לתת לציבור כלי אפקטיבי במאבק בריכוזיות במשק הישראלי בכלל, ובשוק המזון בפרט. בכל מה שנוגע באופן כ״כ הדוק לכיס שלנו – אסור שתהיה קואליציה ואופוזיציה, ואנחנו פועלים כדי שהצעת החוק תאושר במליאה.

הצטרפו אלינו כדי לחזק את הציבור מול המונופולים הגדולים: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןשקיפות

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן