הסדרי חוב – לא על חשבוננו

משרד המשפטים מקדם בימים אלו הצעת חוק שתקל על ביצוע הסדרי חוב בימי הקורונה. על פניו, המטרה מבורכת – להקל עם אנשים פרטיים וחברות שנקלעו לקשיים בתקופת המשבר הכלכלי. הבעיה היא שמי שעלול להיפגע אלו אנחנו, שכספי הפנסיה שלנו מושקעים בחברות הללו.

היום שלחנו למשרד המשפטים את התגובה שלנו להצעת החוק, ובה העלינו שתי הערות מרכזיות.

הראשונה היא שצריך לאסור על חברות שמבקשות הקלות בהסדרי חוב לחלק דיבידנדים לבעלי המניות או להעלות משכורות למנהלים. לא יכול להיות שחברה שיש לה מספיק כסף לדברים האלו תטען שאין לה מספיק כסף כדי לשלם את החובות שלה.

ראינו כבר שחברות לא מהססות ליהנות מהטבות של המדינה ובאותה נשימה מנסות לגזור קופון כמה שיותר שמן. רק לאחרונה חברת פוקס, שקיבלה מענק עידוד תעסוקה של עשרות מיליונים מהמדינה, רצתה לחלק לבעלי המניות דיבידנד של כמעט 50 מיליון שקל וויתרה על המענק מהמדינה רק אחרי הלחץ הציבורי והתקשורתי.

ההערה השנייה שלנו היא שצריך להגביל את החברות שיכולות ליהנות מההסדר הזה כדי לוודא שהן אכן נקלעו למצוקה בעקבות משבר הקורונה, ולא כי הן התנהלו בחוסר אחריות לפניו. ההצעה קובעת מספר מגבלות מצומצם יחסית, למרות שבנוהל של רשות שוק ההון שפורסם על אותו נושא בדיוק נכללו שורה ארוכה של מגבלות. אנחנו חושבים שצריך להחיל את המגבלות האלו גם כאן ולקבוע, למשל, שחברה שכבר עשתה הסדר חוב אחד לא תוכל ליהנות מההקלות האלו.

זה כמובן לא סוף פסוק. בהמשך הדרך הצעת החוק הזו צפויה להגיע לכנסת ואנחנו נהיה גם שם כדי להגן על כספי הפנסיה שלנו.

רוצים לחזק אותנו? הצטרפו עכשיו ללובי 99 https://bityl.co/3H4P

#הוןשלטוןפנסיה

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן