הפעם ספקי המזון לא הצליחו להעלות לנו את המחירים בסופר


הפעם ספקי המזון לא הצליחו להעלות לנו את המחירים בסופר

ספקי המזון הגדולים כמו דיפלומט, קימברלי קלארק ויוניליוור מנסים שוב להרוויח על חשבוננו. הם דרשו מרשתות השיווק להעלות מחירים של מאות מוצרי צריכה בסיסיים בעד 25% החל מה-1 בנובמבר – בזמן שהקשב הציבורי בכלל נמצא בבחירות. את הקרב הזה הם הפסידו והעלאת המחירים המתוכננת כשלה, בזכות הכח והלחץ הציבורי.

בחודשים האחרונים אנחנו עוקבים באדיקות אחר מחירי המוצרים בסופרמרקטים באמצעות מאגר נתונים שכולל את מחירי כל המוצרים במאות סניפים של רשתות המזון הגדולות. למרות ההצהרות על הכוונה להעלות את המחירים ב-1 בנובמבר, בחנו את המצב בפועל במוצרים של עשרת הספקים הגדולים וגילינו שעד כה הלחץ הציבורי עובד. רוב הספקים הגדולים לא הוציאו לפועל את העלאת המחירים, ומי שכן – העלה באחוזים בודדים בלבד, כמו יוניליוור ושסטוביץ שהעלאת המחירים שלהם הסתכמה בפחות מ-2%, הרבה פחות מהמתוכנן.

הקרב על עליית המחירים רק התחיל אבל כבר עכשיו ברור, גם לצרכנים יש כח. אם נפסיק לרכוש מוצרים על אוטומט, נתנסה במוצרים חדשים ונעבור לתחליפים זולים יותר – בסוף נצליח לשבור את אחיזת החנק של המונופולים בתחום המזון ולעצור את העלאות המחירים.

יוקר המחייה הוא לא גזירת גורל, זה בידיים שלכם – הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3UHJbK5

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן