הפרידה שחייבת לקרות בשוק הבנקאות

הבנקים עושים כל שביכולתם כדי להימנע מתחרות אמיתית בשוק האשראי ומי שמשלם את המחיר זה הציבור שנאלץ להמשיך ולשלם ריביות גבוהות על האשראי שלו. פנינו לשר האוצר בבקשה להפעיל את סמכותו על פי החוק, להורות על הפרדת הבעלות בין בנק דיסקונט לחברת האשראי כ.א.ל, ולהגביר את התחרות בענף הבנקאות.

כחלק מהרפורמה להגברת התחרות במערכת הבנקאית, שהיינו שותפים להובלתה, הכריחו את שני הבנקים הגדולים, פועלים ולאומי, להיפרד מחברות כרטיסי האשראי שבבעלותם, ישראכרט ומקס (לאומי קארד לשעבר).
לבנק לדיסקונט התירו להמשיך להחזיק בחברת כ.א.ל מתוך תקווה שביחד, הם יפעלו כשחקנים תחרותיים ויציעו הלוואות בריבית אטרקטיבית לציבור.

המציאות הוכיחה אחרת. בפועל, דיסקונט שמר על כ.א.ל כשחקן לא תחרותי, שמציע הלוואות לא אטרקטיביות, בריביות גבוהות ובאופן שלא מייצר תחרות עבורו ועבור הבנקים הגדולים. כך, נשמרה רמת התחרות הנמוכה, ואנחנו שילמנו ביוקר על ההלוואות שלנו.
לכן פנינו לשר האוצר בבקשה להורות על הפרדת כ.א.ל מבעלות דיסקונט. כך תאלץ חברת כרטיסי האשראי, שתעמוד בפני עצמה ותהיה משוחררת מהשליטה של הבנק, להתחרות בשוק האשראי הצרכני ולהציע הלוואות אטרקטיביות למשקי הבית. המהלך יאלץ גם את חברות כרטיסי האשראי האחרות – ישראכרט ומקס – להפוך ליותר תחרותיות ולהוזיל את הריביות המטורפות שמשקי הבית משלמים על האשראי שלהם כיום.

יוקר המחיה בבנקאות זה לא גזירת גורל – זה בידיים שלך לשנות – הצטרפו אלינו עכשיו: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןבנקים


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן