הציבור נאבק בלוביסטים של קוקה קולה

אנו שמחים לבשר כי לאחר פעילות לובי מאומצת, ההצעה להטיל מס על משקאות קלים תיכלל בחוק ההסדרים במסגרת התקציב הקרוב. ברור לנו שהטלת מס זה לא צעד פופולרי, ושחברות המשקאות שמרוויחות מיליארדים משתייה מתוקה, יעשו הכול בכדי לטרפד אותו. אך אנו בעיצומה של מלחמה על החוסן הבריאותי של החברה הישראלית ואנחנו לא מתכוונים לוותר.

בשנים האחרונות חלה עלייה דרמטית בשכיחות השמנת היתר בקרב הישראלים. צריכת הסוכר בישראל היא בין הגבוהות בעולם המפותח. כן, אפילו יותר מארה"ב. כ-40% מבני הנוער מדווחים שהם צורכים שתייה קלה מתוקה מדי יום וכמחצית מהמבוגרים סובלים מהשמנה.

השמנה, לצד המחלות הכרוניות הנלוות אליה, ובהן סכרת ומחלות לב וכלי דם, הן בין גורמי התחלואה והתמותה המובילים בישראל. כ-8% מהישראלים סובלים ממחלת הסכרת, ובקרב אוכלוסיות ממעמד כלכלי-חברתי נמוך מדובר בכמעט 25% מהאוכלוסייה.

לכן אנחנו חייבים להצטרף לעשרות המדינות בעולם, ביניהן בריטניה, צרפת ועוד, שקיבלו החלטה להיאבק בצריכת יתר של סוכר, ולמסות שתייה מתוקה.

המתנגדות לכך בחירוף נפש הן כמובן חברות המשקאות הגדולות – החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל), טמפו ויפאורה תבורי. הפחתה בצריכה של משקאות קלים תפגע ישירות ברווחיות שלהן, ולכן הן ינסו לספר לנו סיפורים ולעשות הכל כדי שזה לא יעבור. אבל אנחנו לא נוותר כי ההפחתה הזו היא דרך מוכחת להפחתת צריכת הסוכר ולשמירה על הבריאות של כולנו.

את כלל תקבולי המס מהשתייה המתוקה אנו מתעקשים להשקיע בקרן ייעודית שתקדם חינוך תזונתי ורפואה מונעת. כך מס אחד יתקוף את הבעיה משני כיוונים בו זמנית. שינוי הרגלי צריכה, חינוך לתזונה נכונה, הגברת כושר גופני והנגשת אוכל בריא. זה מהלך מציל חיים, ובו זמנית גם חסכוני לקופה הציבורית בטווח הארוך.

אנחנו נלווה את חוק ההסדרים על מנת לוודא שחברות המשקאות לא יטרפדו את המהלך

הצטרפו אלינו למלחמה על הבריאות של כולנו: https://bit.ly/2UrycuV

#הוןשלטוןבריאות

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן